söndag 23 oktober 2011

Bokskogspromenad med vårt lilla vattendjur!

En höstpromenad i bokskogen fick bli söndagens utflyktsmål. Vi packade bara med oss en termos kaffe och lite muffins idag då vi åt en ganska sen frukost. Alla stans invånare verkade vilja ha en härlig dag i skogen med tanke på att det på parkeringen stod minst 300 bilar. Vi lyckades få en plats och när vi började vår vandring så upptäckte vi att det var någon form av tipsrunda för barn där idag. Inte konstigt att det var så mycket bilar. Milo fick inta bärselen och jag som tidigare varit skeptiskt till denna anordning är numera en lättad mamma. Mina axlar får vila och Milo får titta sig runt omkring på allt möjligt. Du som uppfann denna sak skall ha ett stort tack! Denna höst har hittils varit alldeles underbar, på alla sätt och vis. Sommaren då Milo kom var nog den regnigaste i mannaminne men hans första höst var nog den soligaste på länge.






När vi kom hem var vi frusna och en varm dusch satt inte helt fel. Jag som alltid haft badkar och utnyttjat det minst två gånger om dagen fick lite smått panik när denna lägenhet visade sig vara utan badkar. Men att duscha är underskattat. Klart att jag inte hade tackat nej till ett badkar men nu när jag vant mig vid dusch så är jag rätt nöjd ändå!

En som däremot inte vill vara utan sitt lilla badkar är detta lilla vattendjur. Milo älskar att bada och han njuter som aldrig förr. Man ser i hans blick och på hans ansiktsuttryck att han tycker det är riktigt härligt och han vill inte upp! Vi köpte detta lilla kar på Ekohallen och det är perfekt. Det är lagom stort, bra lutning vid huvudet och lätta att tömma då det har en propp. När man skall tvätta honom under hakan får han ett litet skrattanfall. Så kittlig han är där under, precis som pappa! Söta lilla bebis, som du njuter av det ljumna vattnet!





Nybadad och nyduschad gick jag och Milo på vilan. När vi två timmar senare vaknade upp så luktade det pannkakor i hela huset! F hade gett sig på matlagning och dukat fram allting. Underbara F!



Det har varit en jättemysig helg och nu önskar jag och Milo er en härlig söndagskväll! På återseende.

/ K & M

Inga kommentarer: