lördag 10 september 2011

Hjärtligt välkomna till min och Milos blogg! :)

Dags för oss att starta en liten blogg. Här kommer jag att skriva om mitt liv som nybliven mamma till lille Milo, vår vardag och våra spännande äventyr. Jag vill att denna blogg skall bli lite som en minnesbok för vår son och för oss själva. Hur roligt hade det inte varit om man själv hade kunnat gå tillbaka till 80-talet och fått sig en titt på hur sin familjs vardag såg ut? När dagens mediala verktyg nu tillåter detta så tänker vi iallafall ta tillfället i akt och bjuda på en massa trevlig läsning och härliga bilder!

Den 24 juli 2011...
Detta var dagen då vår underbara lilla gosse (2800 g) kom till världen. 08.45 stod klockan på när han på min födelsedag ville se dagens ljus. Inte kunde jag önskat mig något mer fantastiskt i present. Det var kärlek vid första ögonkastet. Så fort han lades på mitt bröst försvann all smärta och jag skojar inte när jag säger att jag kunde gjort om samma sak dagen efter! Alla hade förvarnat en om förlossningen och all smärta men jag får då säga att det var något av det häftigaste jag varit med om i hela mitt liv. Allt gick snabbt och bra. På sjukhuset fick vi stanna i två nätter innan vi slutligen fick komma hem med vår älskade lille prins.



Milo 7 timmar gammal.
Att man kan älska någon så mycket som man kan älska sitt barn trodde jag knappt var möjligt. Man lever i ett lyckorus och allting är perfekt. Väl hemma kom det en hel del besökare för att få sig en titt på lillkillen och självklart ville man visa upp honom för hela världen. :)
Dagarna rullade på i en rasslande fart och innan man visste ordet av var F:s semester och 10 pappadagar slut.

Jag och F har alltid varit ett par som hittat på massvis med saker. Bara för att man fått barn så betyder det inte att man inte kan göra saker. Självklart förändras livet men enbart till det bättre. Vi tror ändå att det går att hitta på ( nästan ) samma saker som innan, det krävs bara lite mer tid och planering! Här kommer lite bilder på vad vår lilla familj hittat på under de senaste veckorna:



Milos första rediga kräftskiva i Vätteryd och en härlig söndasgsutflykt i Falsterbo


Systerdottern Meyas dop!


Milo är en underbart snäll liten grabb. Han sover nästan fram till 05 på morgonen vilket innebär att både mamma och pappa är utvilade och ganska pigga om dagarna. F är en helt fantastisk pappa. Kunde inte önskat mer av honom. Han fixar, donar och låter mig få vila.

Det är riktigt härligt att vara ledig med lille Milo, se honom växa och utvecklas varje dag.
Just nu är livet underbart. lyckan är total!

/ K & M


1 kommentar:

Maja sa...

Kul att spana lite från bloggens start :) .. Saknar en förlossningsberättelse, men du kanske inte vill skriva de :) .. Lite roligt att vi hade samma namn förslag, vi eller jag var också inne på Lowe fast med v :) hihi. Och vad söt han är eran Milo, ett riktigt litet charmtroll från han kom tills nu :)