torsdag 29 september 2011

I huvudet på en bebis!

Vad tänker egentligen en tvåmånaders bebis på? Vad rör sig där inne? Ibland kan man som mamma bli riktigt fundersam när man sitter och tittar på sitt barn, iallafall jag. Ena stunden ler han med hela ansiktet medan han i nästa stund viker ner sin underläpp och tjuter. När han sedan tjutit i ca 8 sekunder så börjar han skratta igen som bara den. Tokiga lille unge, vad tänker du på? Milo är en riktig drömmare. När han sover så sprattlar han med armar och ben, snackar, pustar och flåsar. Eftersom bebisar inte kan prata så lär vi väl heller aldrig få reda på vad de tänker eller drömmer.



De tre första veckorna så morrade Milo på ett märkligt vis när han somnat. Det var nästan så att jag funderade på om han skulle få heta Morris i andranamn. F gick dock inte med på detta. Det fick som sagt bli Owe istället. Det där med namn var nog det man funderade mest på under hela graviditeten. Det var nog inte från i juni som vi bestämde oss för Milo. Andra tänkbara namn var Leon, Vilde, Lowe, Noah, Wegas, Elton, Felix, Ian, Julian och Mio. Men det fick bli Milo. När man som jag jobbar med barn så är det svårt att komma på namn som man vet att ingen man kan relatera till heter. Det var just därför som det blev svårt att hitta ett passande namn. Milo vet jag ingen annan som heter så det fick det bli. Namnet Milo kommer från engelskans Miles och betyder min kärlek, my love. Vi märkte nu att Milos båda namn får samma betydelse om man sätter samman dem, MILOOWE, min kärlek. Eftersom både jag och F vill föra våra efternamn vidare så får han heta både Moser och Ström.





Milo och jag har idag hunnit med en massa saker, vi är ett effektivt team, team MILOMUM. ;) Vi har storstädat, promenerat med 8 mammor och 8 bebisar, handlat, varit nere på stranden och tittat på havet, fotograferat och lagat middag. På menyn idag stod det kycklinggryta med ris och sallad. Vi var även inne i en söt liten affär här i närheten som hade annorlunda men fina barnsaker. Affären heter Homeville och den kan jag verkligen rekommendera!




När vi innan idag satt där alla mammor och fikade så kom vi till att prata om allt möjligt. Allt som handlade om barn. Att man själv skulle sitta där och diskutera ifall Pampers är bättre än Libro, om barn ska ha mössa eller ej och vilken den bästa bröstpumpen är trodde jag ju knappt, haha! Vi fick även tips på en napp som tydligen de flesta barn som inte vill ta napp ändå tar. Denna napp är konstruerad som en bröstvårta och i styvt material. Den är mindre än vanliga nappar och har ett litet gosedjur fäst i ena änden. Gosedjuret skall tydligen hjälpa barnet så att det själv kan hålla nappen. Kanske värt ett försök för vår lille kille vägrar nappen. Jag är en levande napp! ;)



Nu tackar jag och Milo för idag och hoppas på att det fina höstvädret håller i sig!





/ K & M

Inga kommentarer: