torsdag 29 september 2011

Kunglig kanin och dopdekorationer!



Minto vår knasiga lilla kanin... Detta är ett djur som alltid, oavsett vad vi gör ska han hänga på. Igårkväll när vi satt och pillade med dopdekorationerna så stack han fram sin nyfikna nos och ville hjälpa till. Hjälpa till var kanske lite till att ta i men han ville iallafall ha en smakbit på de blå papperskronorna. Det fick han dock inte utan stället passade vi på att ge honom en krona som hatt och visst blev han tjusig? ;)

Nu är det bara två veckor kvar till vår fine lille son skall döpas. Den 16 oktober blir han ett av Guds barn nere i skanörs kyrka. Jag tycker det är superkul att fixa och dona med detaljer och dekorationer. Därför har jag nu i ett par veckor suttit och klippt ut kronor till borden, vikt rosor av servetter, knutit ljusblåa sidenband runt champagneglas och förberett det mesta. Lite hemliga detaljer kommer att finnas på plats så allt visar vi inte än. Jag kanske är lite överdriven när det gäller dopet men man döps ju bara en gång så det ska vara en dag att minnas!



Vid 23.30-snåret varje kväll ser det ut såhär i soffan. F somnar med Milo på magen och det är bara så underbart härligt att se. Mina fina killar. Det är sjukt hur lik Milo är sin pappa, på alla sätt och vis. Deras miner, deras kroppsspråk, deras ansiktsdrag och givetvis när de sover. Tydligen så sägs det att barn, oavsett pojkar eller flickor, är lika sin pappa när de är nyfödda. Anledningen till detta sägs vara att pappan skall kunna knyta an till sitt barn lättare till skillnad från mamman som inte behöver det eftersom hon ständigt är närvarande med mat. Inte vet jag om det stämmer?




Det har varit en riktigt bra natt. Milo sover och har så gjort sedan midnatt ungefär. Fredagen bjuder på plugg och lunch med Julia på Greekway. Sedan skall det packas och tvättas för en liten Göteborgstripp med hela familjen Moser-Ström och min fina syster Annicka med sambo! Trevlig helg på er där ute!


/ K & M

Inga kommentarer: