måndag 26 september 2011

Så var 18 kg väck! :)

Najs att vakna upp, ställa sig på vågen och inse att 18 av 21 kg är borta! Två månader tog det och det känns riktigt skönt. Fram till v 25 så lade jag bara på mig knappt 5 kg men sen rasslade det till. Under de sista två månaderna samlade jag på mig en hel del vätska och kilona ökade drastiskt. När jag stod där med all den extra vikten och den gigantiska magen så trodde jag att det skulle ta lång tid att bli av med kilona. Det hade fått ta den tid det skulle ta men nu är det jäkligt skönt att det gått så snabbt!

Varje dag med en liten knatte är ett träningspass. Jag tror att jag sitter still i max en timme om dagen. Annars far jag runt till höger och vänster, lyfter och bär, fixar och donar. Lillkillen är inte särskilt lätt längre. Att bära runt på nästan 6 kg känns. Även om det är tungt så finns det inget mysigare än att ha honom tätt intill sig så det gör inte så mycket att man har lite träningsvärk. Bra vardagsmotion må jag säga!





Dock längtar jag till jag ska börja träna ordentligt igen. I normala falla så tränar jag pass ca 4 gånger i veckan så det är lite skillnad från hur det är nu. 3 kg kvar sedan är jag på samma vikt som innan jag blev gravid. Men jag är faktiskt nöjd med min kropp som den är just nu. Ett par kilo till höger eller vänster spelar mindre roll. Nu vill jag bara få lite mer muskler och lite bättre kondition sedan är jag så gott som återställd igen! :)


/ K

2 kommentarer:

Emmeli sa...

åh så söt han är Kristin! =)

Kristin Moser sa...

Tack så mycket Emmeli :)