söndag 25 mars 2012

Bildmix från partylördag & prima babysitters!

Lördagskvällen blev verkligen toppen!! Det var en väldigt rolig utekväll med blandat folk från många år tillbaka fram till idag. Fötterna glödde efter att ha dansat till Dj:ns ljuva toner och den grymma Dj Promostella skötte sitt jobb exemplariskt. Stämningen var härlig, alla var nöjda och födelsedagsfesterna som slogs samman blev med närmre 80 personer en kanonfest! De första riktiga drinkarna på 1,5 år serverades och feststämningen var på topp! Kameran lade jag åt sidan och har därför fått lite bilder från min kära bror Macs och Kimmo! :)













Gårdagen var fixad i detalj. Mormor och morfar skulle komma in för att vara babysitters till lille Milo och jag droge en guidad rundtur med allt från var vällingen fanns till hur kudden i hans lilla säng brukar ligga för att han skall gosa in sig precis som vanligt. Barnvakterna passade lillkillen hemma hos oss eftersom det var första gången som vi skulle vara utan honom så många timmar. Han hade sina prylar, sin doft och sina vanliga ställen att ta sig runt på vilket jag tror skapar en väldig trygghet för ett så pass litet barn. Vi lämnade hemmet till en rofylld stämning där plutten busade med morfars brillor och lekte tittut under soffilten med en underbar mormor. 5 gånger under resten av kvällen råkade jag ändå dra fram den där iphonen, knappa in mormors mobilnummer och checka av läget. Är man nojjig eller? haha. Samtal 1 var prima, samtal 2 var gallskrik, samtal 3 var en sovande bebis liksom samtal 4 och 5. De hade fått Milo till att somna i sin säng genom att bara lägga ner honom, klappa på honom och sjunga en liten vaggvisa. Har man erfarenhet då eller? ;) Ändå så lyckades jag slappna av och kunde ha kul. I lagom tid drog jag mig dock hemåt och prima babysitters tackade för sig och körde hemåt igen. Sötnosen sussade gott i sin säng nästan hela natten och väckte sina trötta föräldrar alldeles för tidigt med det bredaste leendet på länge!

Tackar världens bästa morföräldrar för en grym passning av bebis och ser fram emot kvällens korvgrillning! Kvällen bjuder även på en stor säck Hemmakvällsgodis och TV:mys! Ha en fin söndag där ute! :)

/ K &M

Inga kommentarer: