tisdag 6 mars 2012

Fruktpicknick i naturen & inspiration med vårtyger!

Putte i blåbärskogen? Nepp. Milo mitt underbara lilla gosiga blåbär. Vi tog oss idag ut på vårpromenad i kvarteret och precis bakom Zlatans hus fann vi ett smultronställe. Ett smultronställe där ett stort litet blåbär fick ta plats. Lillkillen kände på marken som fortfarande var ganska så frusen men så fick han syn på en gul blomma- den där blomman som vi kallar fetknopp ;). Vi satt en stund och inspekterade naturen innan det var dags för dagens picknincklunch. Vi hade med oss päron/mangopuré och jordgubbar. Frukt var bara förnamnet denna eftermiddag och när det säljs jordgubbar för 9.90 asken är det inte svårt att motstå.




Hemma igen så övade vi lite mer på krypning och det går verkligen framåt där med. Nu tar han sig fram många meter för att få tag i sina favoritgrejer. Det som spanades in idag var kataloger. Milo fick tag i textilkataloger och då kom jag att tänka på mitt presentkort som jag fick i present på min examensfest. En färgglad Milo med randig tröja från Lindex och hängsle från H&M bläddrade fram en sida med massvis av roliga kuddar på. Det slog mig då att jag själv kunde ta och sy lite vårfina soffkuddar till hemmet för att piffa upp. När F kom hem så begav jag mig iväg till Stoff och stil för att ta mig igenom textildjungeln. Superfina tyger med roliga mönster och trevliga färger hittade jag men det var svårt att välja. Till Milo fick det bli ett vitt/blått tyg med små stjärnor på. Antingen syr jag någon kudde eller en gardin.. skall fundera lite längre på det ikväll. Soffkuddetyg i rutiga vårfärger hittade jag så ikväll blir det projekt systuga.




De senaste veckorna har lilleman somnat ca 20.30 så nu finns det lite hobbytid kvar om kvällarna. Tack för idag säger ett litet trött blåbär!

/ K & M

2 kommentarer:

Maja sa...

Vad komiskt, de var från deras hemsida jag beställde tyg :) Jag beställde ett marint med vita stjärnor, tror det var samma som de du beställde ! :) Ska sy gardiner till milos rum+kuddar :) hihih.
Sånna där mössor är ju bara för söta, hade själv en när jag var liten :) Milo har också en men vi har för kallt för de än så länge. Kramar

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Så gosig mössa... så söööööt!!!