fredag 2 mars 2012

Fredagskänsla & tulpannorpning!

Åhh, är det inte underbart att vakna upp med fredagskänslan i hela kroppen? För mig är det den bästa dagen på hela veckan då man har hela den lediga tiden tillsammans framför sig. Fredagskänsla. Tid. Tid är dyrbart och därför förvaltar vi alltid våra helger på bästa sätt. Det är det där lilla extra som gör fredagarna till speciella dagar. Så fort jag vaknar känner jag denna härliga känsla. Förväntan, leenden, äventyr och välförtjänt vila.

Vårkänslorna spritter när man entrar vardagsrummet. Tulpanerna står i sin vas på bordet och bländar en med sina färggranna blad. Dunjackan har åter fått krypa tillbaka in i den mörka garderoben och den är där för att stanna. Stanna till mitten av oktober. Milo är fruktansvärt trött på overaller också. Jag tror han känner sig lite instängd i dem. Snart min gosse, snart skall du få ha dina häftiga vårkläder och små jackor, små coola skor och ha huvudet fritt, snart åker mössan! I morse tog vi en lite närmre titt på blomsteriet på bordet. Lillkillen norpade en röd tulpan direkt. Sedan tog han en gul.. och en lila. Järngreppet han håller är svårt att få loss en till slut fick jag loss hans lilla hand och så landade bladen på golvet. Den vita kaninen kom som ett skott och så var ett styck bladuppätet. Mama-tidningen fann jag även brevlådan denna morgon och när kaffet stod klart slog jag mig ner för att läsa. Härliga morgon!





Nu går jag och Milo vår morgonpromenad ner till stan och möter upp Nicole, lilla Nellie och Tessie för att ha en mysig eftermiddag! En trevlig helg önskar vi er alla! Ta hand om varandra!

/ K & M

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ingen fredagskänsla här sambon jobbar hela helgen iofs "bara" till 13 men iaf... Han är hemma idag iaf:) Så fint med tulpaner!

Ska bli så skönt att packa ner overaller och åkpåse och allt till de små! Kan de röra sig lite i vagnen sen :) Hoppas du får en jättefin helg med dina killar :)

Emma sa...

Härligt med tulpaner!! Det ger så mycket vårkänsla! :)