torsdag 29 mars 2012

Lediga grabbar, kvällsmålning & fondue på färd?

Maten stod på bordet, hemmet var skinande rent och lillkillen kom springandes i sin gåstol när jag idag 17.00 öppnade dörren till lägenheten. Pappa F har idag spenderat hela sin första pappalediga dag med Milo och det har gått superbra. 2 gånger har jag ändå ringt hem för att kolla läget och varje gång har plutten sovit. Jag fick höra att killarna varit ute på promenad i parken och gått förbi en stor trädgård med massvis av djur. I trädgården satt där en kanin som tydligen var 3 gånger så stor som Minto, haha! Solat på innergården, ätit massvis och lekt med den radiostyrdabilen har grabbarna också gjort och nog tror jag pappan i huset var mer road av bilen är lillkillen ;). Eftersom jag inte är hemma om dagarna så bad jag F sköta dokumentationen och därför bjuds det idag på lite mobilbilder! :)





Själv har jag lärt mina elever hur man ställer upp addition och subtraktion. Dagens roliga var när vi skulle prata om Blåkulla. Med sig till detta häxställe förklarade jag att de hade kvast, katt och kittel. Jag ritade upp dessa grejer och jag som i vanliga fall är bra på att teckna var nog något otydlig när jag efter en halv minuttittar längst bak i klassrummet och ser en av eleverna sitta och titta undrande på tavlan. Men fröken! säger hon: Varför skulle de ha med sig en hel fonduegryta på sin färd? haha. Ungar, ser ni inte att det är en kaffekanna, ingen fonduegryta.. ;) så var vi istället inne på ämnet mat och påskkärringarnas f'ärd lades åt sidan. Så kan det gå när man har 18 8-åringar med livlig fantasi eller en lärare som är halvdan på att rita ;). En rolig men krävande dag har passerat och än är den inte slut! Ikväll extraknäcker denna sk. konstnärinna i ett barnrum för att måla prinsessor, slott och apor! Ha en toppenkväll kära läsare!

/ K & M

1 kommentar:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Snygg jacka!! Måste få fråga, vem tar alla dina bilder? Är ni båda lediga?