söndag 18 mars 2012

Stadsrush, gröngölning och kattjakt!

Godmorgon på er denna söndag! Som vanligt är vi klarvakna när tidningsbudet slänger in dagstidningen i luckan och jag börjar nästan tro att kroppen nöjer sig med 4 timmars sömn. Sammanlagt har det sovits 14 timmar denna helg så man ligger nog lite back. Det har varit en hektisk helg fram tills nu och gårdagens stadsrush var mycket givande. Med moster och Matte spatserade vi längst Malmös långa gågata ( den är lång om man har en bebis som vill sitta i mammas famn istället för i vagnen ) ;) innan vi hämtade ut det som var undanlagt. Den sista klänningen.. den allra sista vita spetsklänningen som Gina hade i hela regionen fick jag tag på och jag är så nöjd. Sommarkänsla deluxe vill jag lova och även om den bara fanns i 2 storlekar större än vad jag egentligen skull ha så blev den med ett litet midjeband alldeles perfekt! Tack pappa F för denna lördagsgåva :)!

Fika på Waynes lyckades vi också pricka in och vi fann slutligen ett bord , en barnstol och en plats där den lilla vagnen kunde stå. Gosepojken som var grönklädd från topp till tå skulle inte sitta någon annan stans än i mosters knä så barnstolen kunde åter ställas tillbaka där den hörde hemma! Kaffe, kladdekaka med vispgrädde och en skål gröt- sedan vara alla nöjda och glada ;) Kladdekakan var dock ingen hit och det blev diskussion om smaken. Annicka tyckte den smakade hasselnöt, F cocos, Matte bränt och jag ökensand! Haha!





Strögandet fortsatte och pappa F och Matte shoppade loss lite vårkläder. Härligt att det är så mycket färg i år, det gillas! Vi var inte hemma från att klockan slog 17.00 och hade därmed en timme på oss att göra oss iordning innan middagen som skulle serveras! Med god mat, gott sällskap och en fortsatt grönklädd liten Milo spenderade vi denna lördagskväll innan det var dags att beställa taxi bort till inflyttningsfesten i city. Tessies söta etta doftade ljuvligt och väl inne i hennes kök förstod vi varför- tjejen hade bakat minipizzor, gjort en gigantisk dipptallrik, välkomstdrinkar och fruktfat. Supergott och dekorativt. I inflyttningspresent fick hon två gammeldags kronljusfat med rosa ljus, rosa kaffekoppar och en ROSA TÄÄÄSSEL att hänga i sovalkoven. Visst är det roligare att ge än att få om man vet att personen i fråga kommer att gilla det! Gudmor blev glad och partyt fortsatte en bra bit in på kvällen. Pappa F och Milo promenixade hem efter att lillkillen vaknat och käkat två tallrikar gröt och jagat katten genom hela köket! Detta med djur alltså. Hur kan man vara så förtjust i dessa mjuka pälsbollar redan när man är 8 månader gammal? Som en sol sken han upp när katten svansade förbi och hon fick pass upp! ;) En glömd kamera är en saknad kamera och nu på morgonkvisten tog jag min morgonrunda bort till stället där middagen serverats för att hämta både den och bilen. Det var en fin kväll och väldigt roligt att träffa folk man inte träffat på år och dag!

Idag blir det vårstädning och söndagsbrunch med fina och senare kommer veckans foten upp och foten ner..! Ha en kanondag! :)

Tjing!

/ K & M

1 kommentar:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv; Nej, när Vega föddes så tappade jag mina kilon och allt drogs tillbaka förutom magen, och jag vet inte om det beror på att jag gjort snitt. Men så i vintras innan jul började jag gå upp i vikt ganska snabbt och jag förstod att jag glömt ta mina levaxintabletter. Och det var då allt började, men nu är det så illa att det t om gör ont. Mina fötter och vader pulserar och jag kan knappt knyta mina händer. Så jag hoppas verkligen att nån läkare kan hjälpa mig snarast som möjligt.