söndag 25 mars 2012

Morgonmys med härmning & nyfärgat hår!

Vakna, pigga men definitivt inte utvilade. Klockan stod på 07.00 när vi idag steg upp. Visst var den en timme mer idag då klockorna ställts om men att sova vidare ett par timmar till vore inte helt fel. Så fort vi vaknar så startar Milos konversation med diverse prylar. Tårna är de första som får lyssna på vad Milo vill berätta och efter det är det gosefilten. Idag märkte vi att så fort jag sa något utan ord, tex aaaaooowwa eller haaaa, så gjorde lillkillen precis likadant. Han har börjat härma på ett sätt han inte gjort tidigare och vi kan sitta och " prata " hur läge som helst. Mysigt! Vi passade på att morgonbusa i den rosa filten och både pappa F och Milo såg roade ut! ;)



Så fick min utväxt smaka på väteperoxidet igen. Hög tid för färgning och den som var mörkt i botten blev åter ljust! Min privata klipparman fixade håret på en kvart och efter att ha suttit med färgen i 45 minuter var det dags att skölja av. Resultatet blev jag rätt nöjd med men som vanligt tar det ett par tvättar innan de allra gulaste nyanserna växlar om till vitt med hjälp av Silverschampoot. Jag har ett superbra sådant från Teknia som man bara tar en liten skvätt av. Man låter det verka i ca 30 sekunder sedan tvättar man ur det och fönar!



Gårdagens utekväll blev toppen men då vårt objektiv inte riktigt ville samarbeta med oss igår så sitter jag och väntar på lite bilder från en väns kamera. Senare dyker det alltså upp lite trevliga bilder från vår lördagskväll! Dags för en joggingtur med mig själv medan pappan i huset matar den lilla mangopojken. Mango är det bästa han vet! :D

På återseende!

/ K & M

2 kommentarer:

Sandra sa...

sv: Tack! Ja det gör jag, hmm jag kan ha bilder som är 538 pixlar breda tror jag de är... Fixar alltid bilderna i photoshop innan förminskar till 600 bred och är oxå 600 jag väljer när jag laddar upp bilden i inlägget. Det enda jag gör :)

ENDENISE sa...

önskar att jag kunde ha blont hår, sååå snyggt ju! snyggingmamaaaa!

sv: Tack gullis, så glad jag blir! Att fånga ögonblicken kräver sin tid och sina klick på kameran. :D KRAM