onsdag 14 mars 2012

Hinkkrypning, hjulskit & framtidens matematiker!?

Det är väl en tokig bebis man har här hemma. Just nu är lillen inne i en period där det skall vara action exakt varenda sekund. Det går inte att vända bort huvudet åt ett håll utan att han skall hitta på något busigt! Nu på förmiddagen gjorde han åter en inkrypning i en av sina leksakshinkar. Jag satt vid datorn med en kopp kaffe och bakom mig hade jag lillen på sin lekmatta. Ett, tu, tre.. när jag vände mig om såg jag bara en randig body med ett par röda ben sticka fram ur hinken. Jag kunde inte hålla mig för skratt och när jag kikade in i den lilla hinken så såg jag var det var plutten var på jakt efter, sin nya miniräknare!




Den lilla teknikern fick häromdagen en alldeles egen miniräknare ( som inte fungerar ) av kära morfar och den är superrolig att ha med sig, överallt! Den är blå, har många knappar och är i perfekt tuggmaterial enligt Milos 4 små tänder! ;) Nu när vi är ute på våra promenader så sitter han med miniräknaren i handen. Likaså om vi är på kafé, sitter vid matbordet eller sitter i soffan! Morfar är väl en räddare i nöden och vem vet, kanske är detta början på en blivande matematikers långa karriär! ;)



Morgonwalken medförde en hall full med hundskit. Isch pi katten! Vi vandrade och vandrade och när vi väl entrade lägenheten så kände jag hur det luktade. Milo som precis hade somnat gott... När lillen somnar måste man fortsätta köra vagnen ett tag men med skit under högra framhjulet kändes det inte helt okej att fortsätta körandet. Stopp blev det när upptäckten gjordes och lillkillen vaknade, såklart! Hundskitet torkades upp men doften var fortfarande inte riktigt borta! Lite hallontvål fick det hällas på och självklart tappades halva tvålburken ut i vasken. Luktar det inte för mycket kundskit så luktar det för mycket hallontvål... Härlig morgon va? och klockan är bara 10,19! ;)

Mer kaffe och mer bus innan det är dags att gå till lekplatsen med Milos lilla killkompis och mamma! Ha en mysig dag där ute och se upp för oupplockat hundskit! ;)

/ K & M

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vilken liten busunge! Så söt! ^^

Maja sa...

Usch det är det värsta som finns, folk som inte plockar upp efter sig. Vi har ju hund, men vi plockar ALLTID upp... Det kommer fram mer och mer så här på våren. Usch. Hoppas ni får en mysig dag.