måndag 5 mars 2012

Strumpproblem, två favoriter & hallongott!

God förmiddag! En hektisk morgon med en galen bebis som inte velat sitta still. Han börjar bli lite otålig min gosse. Inte mer än en halv minut är det roligaste leksakerna roliga längre innan det är dags att utforska något nytt. Så här är det fullt ös från morgon till kväll! Men det gillar vi :). Jag satt och rensade lite på datorn i frömiddags och hittade två favoriter. Två favoritfotografier som är tagna under Milos första levnadsmånad. Så liten han var och så glad. Redan när han var så liten bjöd han på de goaste leendena och nu ser man hur hans hår har ändrat färg. Från brunt till ljust!



Vi har ett litet strumpproblem här hemma. Jag tror jag har handlat minst 40 par strumpor de senaste 8 månaderna och vad har vi då kvar? ca 8 par varav det i 3 av paren bara återstår en strumpa. Dessa små söta tygbitar som skall värma de små fossingarna är spårlöst försvunna och jag kan inte förstå vart de tar vagen. Man sätter på Milo strumpor och drar de över byxkanten så att de inte skall glida av. De har antiglid undertill så att de inte skall kasa iväg på hala ytor. Så kommer han farande i sin gåstol, full fart men med en strumpa. Tar man upp honom ur spjälsängen och tittar ner mot tassarna- en strumpa. Slutligen tar man upp honom efter promenaden i vagnen- en strumpa, ( den andra borde ligga vid fotänden i vagnen, men ICKE! ). De är ungefär som de svarta små smala klämmorna man köper.. eller hårsnuddarna.. vart tar alla vägen? ;)

Idag när vi äntligen fått på strumpor så gjorde vi en lite lyxigare frukost. hallonyoghurt till lilleman och hallonsmooothie med banan och apelsin till mamma. Fina grejer. Lätt som en plätt och mättande som bara den.


Detta behövs

1. En stor näve hallon
2. 1 dl mjölk
3. En halv mogen banan
4. 3 klyftor apelsin
5. MIXA
6. Skiva upp den andra bananhalvan och lägg i glaset med smotthie och du har en härlig hallondrink att starta dagen med. Perfekt! :)


Dags att bege sig iväg i det fina vädret för skoshopping i stan! Nya skor är ett MÅSTEoch jag hoppas jag hittar minst ett par iallfall! :)

/ K & M

Inga kommentarer: