måndag 12 mars 2012

Köttbullar, omsadling till travhäst och lekplatsbesök!

Att sluta 16 eller 17 har en väldigt stor betydelse här hemma. Numera kommer pappa F hem 5 minuter över 4 på eftermiddagen vilket innebär att det fortfarande är ljus,t fortfarande är varmt och fortfarande är en pigg Milo. Förr när F var innanför dörrarna närmre 18 snåret så hade solen redan gått ner och gnället gick på högvarv här hemma. Idag passade vi på att direkt ta oss till en närliggande lekplats. Elefantlekplatsen kallar vi den. Rutchikana som har elefantsnabel och små röda elefanter att gunga på. Denna lilla lekplats ligger precis bakom vår lägenhet och det första som testades idag var gungorna. Oj så roligt lillkillen tycker det är. Full fart skall det vara och ju högre upp i luften desto roligare! :) pappa F blev också gungsugen och jag tror nästan han tyckte det var roligare än Milo, haha! Vi åkte även kana för första gången och plutten satt i mammas knä. Ibland känns det nästan som man bor i ett område i en lugn ort istället för i landets tredje största stad. Just i vårt område är det rätt så lugnt och det finns gott om parker, lekplatser, grönområden och promenadstråk. Vi trivs bra här, jättebra!





Det har för övrigt varit mycket bärande idag. Fastklistrad i mammas famn har lillen hjälpt till att välja matvaror, köpt nytt hö till pälsdjuret, hämtat posten, bokat tvättid och tittat på blommorna som slagit ut på gården. Kanske skulle man sadla om till travhäst? Det verkar som att ryggen snart är stark nog att kunna bära upp en hel armé ;)

Lekplatsbesöket gjorde oss hungriga och idag gav jag mig på att göra köttbullar med potatis, gräddsås, lingon och ättiksgurka. Fina grejer måste jag säga. IKEA kan slänga sig i väggen för mina köttbullar var (utan att skryta för mycket ) något av det godaste vi ätit på länge. Kanske var det bara för att vi var jättehungriga eller så är jag bara en bra köttbullsmakerska ;)



Nattning av sömnig sötnöt startar nu! Må väl kära ni!

/ K & M

1 kommentar:

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Underbara bilder :D

Sv: I know!!! :D Jag älskar mackor! Skulle kunna leva påd et typ ;) Men tror just smörgåsar är "boven" för mig, tar mig gärna en eller två smörgåsar på kvällen om jag känner mig hungrig tex... Så just därför vill jag vänja av det ;p