lördag 3 mars 2012

kontrollkurragömma, nybakat & solskenswalk!

Godmorgon! 08.10- så var det dags att stiga upp! Lördag morgon vilket innebar att det var dags att baka scones- detta har blivit en mysig helgrutin och med ost, marmelad och en nybyggd kopp kaffe så kan frukosten inte bli bättre! :) Medan denna mamma stod och bakade så var övriga familjen och letade fjärrkontroller. En viss liten norpande bebis har nämligen försnillat kontroll 1, 2 och 3 och resultatet av detta blir att TV:n inte går att titta på. Själv hade jag en liten förnimmelse av att jag sett en kontroll vid skötbordet och mycket riktigt, där låg kontroll nummer 2. Den tredje hittade F i babygymmet under Ceazar ( elefanten ) men den första lekte fortfarande kurragömma! Hmm? vi får väl se när den dyker upp! Tokbebis ;)!

Vilket underbart väder det är idag. Man blir såååå glad av att vakna upp till blå himmel och strålande solsken. Gårdagskvällen var mycket trevlig och vi blev ett stort gäng som samlades för lite festlighet. En annan lider av migrän och efter frukosten satte denna igång. Typiskt, en dag som denna! Alvedon är dock det enda jag brukar ta men idag gav jag mig in på TREO! Varför man har väntat i 2 år med att ta en sådan kan man ju undra för 10 minuter senare var huvudvärken som bortblåst. Tack den som uppfann detta :)! Min dag är räddad! Milo hade somnat direkt när jag lämnat lägenheten igår och när jag kom hem sov han fortfarande sött, I SIN SÄNG :D! Idag blir det en tripp ner till Skanör för att fira farfar som fyller år. Min vän Julia fyller också år idag och hon nollar. 30 års-fest / examensfest väntar ikväll men först bjuder vi på lite bilder från en härlig morgon hos familjen Ström/ Moser! :)





Ha en toppendag vart ni än befinner er!

/ K & M

3 kommentarer:

ENDENISE sa...

vackra människa :D och milo är så söt! Gott med nybakat, det är bland det bästa!

sv: Haha skojigt :D Åh vad roligt att några av mina läsare har stannat hos dig, det är ju därför jag har bloggtipsen för att jag vill dela med mig :D kram på dig!

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Vi har också varit på promenad idag! Helt underbart. Vad har ni för kamera med er ut? Tycker själv det är för jobbigt att asa med den stora systemkameran med ut.

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Så fina bilder!!! :) Det bara strålar om dig!

Sv: Haha, ja, vi bor strax utanför Hudiksvall, i hälsingland, mitt i landet ute vid kusten ;)