söndag 4 mars 2012

Söndagsnytt med foten upp & foten ner!

Såhär på söndagsmorgonen sitter jag och tänker tillbaka på den gångna veckan. Vad har hänt de senaste dagarna? Jag skriver ganska mycket om lite allt möjligt i livet men det är långt ifrån allting. Det har varit en snabb vecka. Kanon eller kalkon, majs eller bajs, tumme upp eller tumme ner.. Jag tänkte börja med att om söndagarna köra en tumme upp-tumme ner fast istället kalla det foten upp- foten ner. Detta för att sammanställa veckan lite grann. :). Denna vecka har det varit mer Fot upp än ner faktiskt då vi känner att utvecklingen hos lillkillen verkligen går framåt. Allting flyter på ganska bra nu och det är riktigt härligt!




Vi börjar med det positiva! Alltså foten upp!

- Lillkillen sover 80% av natten i sin egna säng vilket innebär att föräldrarna inte längre vaknar upp halvt ledbrutna :)

- Så har Milo fått smak för välling och dricker fint ur sin pipmugg

- Jag har slutat amma, helt! Bestämde mig för att köra järnet med välling och inte ge mig fast plutten suktade efter mjölk. Det har varit hårt men tillslut förstod Milo att det finns annat än mammas tutte att äta ifrån

- Barnvakter har passat Milo för första gången och det gick bra!

- Veckans bakverk har blivit bättre än förväntat. Nästan så att man skulle ta och starta ett kondis?

- Både jag och F har hunnit med en hel del om kvällarna då Milo somnat mellan 20 och 21 hela veckan

- Solen har strålat och motion har det blivit mycket av

- Så håller vi på att planera en liten vårutflykt till Öland

Så kommer vi till Foten ner..

- Veckan startade med en rejäl parkeringsbot. 1000 kronor fattigare för att ha råkat stå en halv meter in på den streckade busslinjen som inte syntes i mörkret. Dryyyygt!

- Objektivet till kameran har börjat krångla vilket innebär att den måste in på lite reparation

- Minto har gnagat av mer tapet från väggen än vad som är acceptabelt

- Milo har varit dunderförkyld och det har varit jobbigt för honom. Mammahjärtat har varit lite oroligt.

- Kontrollpanelen till Milos flygplan råkade få en skvätt vatten på sig och spelar numera ingen musik längre

- Även fjärrkontrollen är på upphällningen efter lillkillens dreggelfloder!

Men på det stora hela har det varit en fin vecka och jag känner mig mycket piggare än på länge. Visst gör vädret sitt också. Lite D-vitamin behöver vi alla och att få känna solens varma strålar mot kroppen är underbart! Så lite fötter upp och lite ner!

Gårdagens kalas var supertrevligt. Italiensk vårbuffé, goda tårtor och rolig underhållning. Att gå iväg sådär på tumanhand kändes lite speciellt. Där stod vi, jag och F, finklädda och fixade utan vår lille plutt. Det var liksom nästan 8 månader sedan vi var ensamma en hel kväll. Mycket folk man aldrig träffat men ack så trevliga. Alltid kul med nya människor och eftersom det var första gången vi hade barnvakt till Milo så trodde jag att det skulle vara riktigt nervöst. Lustigt nog var jag inte alls orolig. Det tog 2,5 timmar innan jag lyfte luren för att checka läget ;). Är man hos barnvakt är det viktigt att få med sig sina prylar. Väskan med Milos grejer packades och jag tror inte att han var sysslolös igårkväll! ;)




Idag får vi se vad vi hittar på! Kanske blir det en liten skogsutflykt med picknick! Men först är det tvättberget Allan som skall bestigas!

Ha en underbar dag!

/ K & M



3 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Hur gammal är Milo?

Marie-Louise sa...

Hejsan!
Det var mycket trevligt att träffas och visst var det en rolig fest vi var på. Ha det gott och mys :) Kram ML

Kristin Moser sa...

Detsamma ML ;)Kul att träffa lite nytt folk och det var mig ena trevliga grannar Julia hade ;) Kramis