torsdag 8 mars 2012

Jakten på pälsdjuret & pippi på hjul!

En limegrön kant, svart bakggrund och mörkblå stjärnor. Denna fräcka body från Molo fick Milo igår när vi fyndade på rean. 75 % rea gillar vi starkt och detta plagg kunde vi inte låta hänga kvar i affären!

Igår kände jag på mig att det skulle snöa och vad är det jag ser när jag vaknar.. jo en vit innergård med blaskiga små pölar. Som tur är lägger det sig inte så vi får väl hoppas våren vill visa sig igen till helgen. Oj som veckorna springer iväg.. redan fredag imorgon! Igår tog lillkillen med hjälp av mamma en snabb walk genom vardagsrummet på jakt efter den ludna vita kaninen. Kaninen fyller 3 år nästa vecka. När vi fick honom en dag i juli så var han bara unge. Vi antog att han var ca 4 månader och isåfall född någon gång i mars. För att lättare komma ihåg hans datum så satte jag den 19 mars. Jag tyckte det var en bra dag eftersom F också fyllde år då ;). När Minto sedan blev sjuk en gång och vi fick ta honom till veterinären så började sköterskan dra alla uppgifterna högt för oss. - Jaha, så är han en dvärgvädur och är född den 19 mars.. F tittade på mig med stora ögon och utbrast att det var riktigt lustigt att Minto fyllde år precis samma dag som honom, hur kunde sköterskan veta det!? haha, det var ju jag som satt det datumet ju! ;). Milo älskar kaninen. Han blir alltid på bra humör när han får syn på honom och genom att ha ett rejält grepp i mammas händer så kunde han traska snabbt efter honom. Söte.



Så har plutten fått pippi på hjul. Allt som går att snurra på är fascinerande och nytt. Igår medan jag gjorde välling så satte jag Milo bredvid vagnen. Han kravlade sig närmre och tog tag i det ena bakhjulet. Så började han snurra på det fram och tillbaka. Man såg i lillens ögon att han tyckte det var jättespännande och så vände han sig upp och kollade med busblicken på mig, precis som: Får jag snurra på dessa mamma? Klart han fick snurra på dem. Vi hämtade ut hans lära-gå-vagn från garderoben som också har 4 hjul så att han skulle ha lite lättare att snurra. En Mickivagn som Milo fick av moster Vickan för ett tag sedan! Lite liten för gåvagn men hjulen var iallafall roliga och att stå en stund och hålla i handtaget var rätt roande det med.




Idag får vi se vad dagen bjuder på! Milo har fått tag på pappas DJ-lurar och kaninen gnager frigolit. Själv dricker jag kaffe och skall snoka vidare bland mina favoritbloggar! ;) Ha en fin dag!

/ K & M

Inga kommentarer: