tisdag 6 mars 2012

Mina fina och dukdragning i kvällningen..

Dessa två killar är det bästa i mitt liv. My boys. Mina hjärtan. Mitt liv. Det är så roligt att se likheten mellan Milo och pappa F. De kan ibland vara otroligt lika varandra. Igår när Milo satt i soffan med ena armen på sidan så slog jag ett öga åt höger. Där satt F, precis likadant. De höjer på ögonbrynen precis på samma sätt, ler på samma vis och är lika lättroade båda två ;). Mina fina!



Igår när jag kom hem så ringde F och berättade att han bokat bord på en restaurang i närheten. Han tyckte att vi skulle ta måndagskvällen till att fira kärleken och slippa tänka på att handla, fixa middag, diska och plocka undan. Igår skulle vi bara njuta av varandra vilket vi verkligen gjorde. Jag kom att tänka på att vi fortfarande inte gått ut och ätit själv en endaste gång sedan Milo föddes. Men för vår del känns det som det går precis lika bra när lillkillen är med. Tror han gillar restauranger. Han liksom blir tyst som en mus och börjar spana in allting runtomkring. Sedan sitter han i sin stol, leker med sina leksaker som igår var en bitring, en kloss och en bankleksak. Duken på bordet fick sig en dragning eller två men annars var det lugnt. Sötnosen är en mästare på att dricka vatten ur vanliga dricksglas men att dricka ur stort glas på restaurang medförde ett halvblött matbord och en liten pöl på golvet. Servitrisen busade som bara den med Milo och det uppskattades. Hon gav honom lite roliga tygservetter och så kunde det viftas tills maten serverades! ;)




Vi åt plankstek på ryggbiff med pommes, bearnessås, lökringar, grillad tomat och bconinlindad haricotverts. Supergott och perfekt en måndagskväll! :)
Idag blir det först en tur i solskenet och lite morgonhandling. En sväng på BVC och en tur till Öppna förskolan är vad eftermiddagen bjuder på och jag hoppas ni alla får en riktigt härlig dag! På återseende!


/ K & M

1 kommentar:

CaisaOchGustaf sa...

Vilka fina bilder :). Milo är så lik F!
Vilken tid ska vi komma på fredag? Ha en underbar dag i solskenet!