fredag 23 mars 2012

Ombytt hårfärg och farsan som liten!

Freeedag, äntligen! Fredagskänslan smög sig på redan igårkväll. Lillkillen vaknade som vanligt av att ha tryckt sig allt vad han kan från ena sidan spjälsängen till den andra. Vi har fått pallra upp med en mjuk kant runt hela den lilla sängen så att han inte skall dunsa i ribborna. Antingen är det livliga drömmar eller så är det bara en almänt vild bebis vi har! På tal om vild så var Vilde ett av våra namnförslag ( F var dock lite skeptisk ) - Tänk om han blir superlugn och knappt rör en fena, kan han verkligen heta Vilde då? Så lät det från min kära partner! ;) I dagens läge hade det dock inte varit något vi hade behövt fundera över för vildingen själv far runt här hemma likt en blanding av Nicke Nyfiken och Snurre Sprätt. Vi själva far efter i en rasslande fart och så mycket som jag ålat mig längst golv, mattor, under bord och i sandlådan den senaste tiden är nog rekord!

Fick en liten flashback imorse när jag plockade upp lillkillen från sin säng. Herregud, Milo har ju blivit blond. Han som kom ut med den mörka kalufsen och som redan då hade hår till att forma tuppkam. Nu har det tydligen skiftat färg helt! Visst har jag märkt att det varit ljusare i vissa vinklar men inte så blont som idag. Med tanke på att både jag och pappa F var kritvita när vi var barn så blir detta nog också en liten lintott!



Hittade en bild från när pappa F var precis lika gammal som Milo är nu. Tänk vad tiden går , 26 år sedan pappan i huset satt med sin kavel och bakade pepparkakor! Farfar var hemma hos oss häromdagen och ville att vi skulle ta en titt uppe på vinden i F:s föräldrahem. Där fanns tydligen jättemycket gamla leksaker och fotografier som han tyckte vi skulle ha. Leksakerna vi har nu börjar det tröttnas på så jag tror nog att vi skall ta en liten söndagstripp och följa med farfar upp på vinden.



Jag är för övrigt slut i mina leder efter detta konkande om dagarna. Gäddhänget är dock fastare än någonsin så även om ryggen värker så börjar man få något så när trimmade underarmar, haha. Även om man vaknade upp halvt ledbruten i kroppen så fick vi pallra oss iväg och handla frukost då jag sent igår upptäckte att den var slut. REA på jordgubbar medförde att vi fick med oss en liten låda hem. 10 kronor asken, perfekt.



Trevlig helg på er därute!

/ K & M

2 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Men oj vad blond Milo blivit! Men det är ju fint, och så söt han är i pippitröjan!

Maja sa...

Ja en liten vilding har vi också här hemma :) Milo ligger heller aldrig still i sängen och ibland vaknar man av en jätte duns :) trevlig helg. Kramis