söndag 18 mars 2012

När pappan är häst, mamman vilar och haren vill ha en partner!

Okej.. denna söndag blev inte riktigt som planerat. Lagom till lunchtid började huvudet dunka och det blev bara värre och värre. Den värsta migränen på 2 år hälsade på och ingenting har hjälpt. Det är fruktansvärt! Det känns verkligen som om huvudets högra sida skall explodera i tusen bitar och att inte kunna busa och skoja som vanligt med sin lille kille känns väldigt jobbigt det med. Men som tur är har vi pappa F. Den bästa pappan som finns och som alltid ställer upp för alla. Jag fick vilat och när jag vaknade var både Milo och pappa borta. De hade begett sig ut på en långpromenad och kört och hälsat på morbror Macs. En glad gosse hälsade på mamma när han kom innanför dörren och så hade F hämtat med mat hem. Äntligen började huvudvärken, illamåendet och tröttheten att lättas upp. Men man är rätt slut efter att ha legat i mörker i 10 timmar utan att kunna resa sig, äta eller prata!

Buskillarna livade genast upp stämningen och att låta pappa agera häst var väldigt roligt. Det är skoj när det skumpar och inte helt fel att sitta högt upp för att titta ner på mamma och kaninen. Hästen travade runt i vardagsrummet, ut i hallen, in i köket och slutligen in i sovrummet! Sedan var det kudd&täck-mys vilket är minst lika roligt som att sitta på pappas axlar. Minto skulle också gosa och så var man människa igen!



Jag hade egentligen en hel del att fixa med idag eftersom både F och Minto fyller år imorgon. 26 respektive 3 år blir dessa familjemedlemmar men kanske hinner jag med vad jag skall nu på kvällningen! Minto är galen i den ena av mina morgontofflor och är helt inställd på att det är hans hona. Dock har honan slarvats bort så jag kanske skall försöka få tag i en ny partner till djuret i present? ;)

Lite snabbt tar vi veckans hiss och diss. Vi börjar med dissen:

* Jobbiga nätter med många gångers vaka. Ingen bra nattrytm med andra ord så vi har varit lite tröttare än vanligt

* Inget bak har jag hunnit med och några roliga maträtter har det inte heller blivit något av

* Foten har jag vrickat två gånger och ramlat pladask i marken

* Ingen tvättid när jag ville ha vilket är ovanligt i detta hus!

Så kommer vi till hissningen:

* Milo äter som en häst vilket är jättebra. Alla målen går ner och vi börjar se en matglad gosse! :)

* Det har premiärgrillats två gånger och sommarkänslan börjar närma sig

* Träningen har kommit igång. Springer numera 3 km 4 dagar i veckan och rullar när jag får tid! Minst två promenixer om dagen blir det också så nu laddar vi om inför beach 2012 ;)

* Inga böter, inga fel på de tekniska prylarna och ett nystädat hem!

Det var veckans resumé i lite korta drag! Ha nu en kanonkväll kära läsare! Dags för tårtbak till min älskling ;)

/ K & M

1 kommentar:

Sandra sa...

Fy för migrän! Skönt att de släppte relativt snabbt burkar hålla i sig 2-3 dagar för mig.

Sv: Tack! Ja jag är jättenöjd med tapeten den är precis lagom :)