måndag 12 mars 2012

Rensning av 90-talsgarage med Skurt & Tamagotchis!

Igårkväll när vi var hemma i mitt gamla barndomshem kom mormor att tänka på att garaget var fullt med gamla leksaker. Kanske skulle där finnas något som var i så pass bra skick att Milo kunde använda det idag?! Vi tog oss en titt och det är alltid lika spännande att bege sig in i garaget. Ett 70-80 och 90-talsgarage kan vi kalla det för där finns prylar som alla vi barn i familjen har använt genom tiderna. LP- skivor, transformers och lego i mängder anföll oss när vi öppnade luckan men så började vi gräva i kartongerna som stod uppradade längst långsidan. Det första vi fick syn på var en gammal Popup- leksak med olika djur. En sådan har lillkillen redan men denna såg verkligen ut att komma från ett annat decennium, haha! En kycklingmobil att hänga i vagn, gosedjur med avsaknad av diverse kroppsdelar och lite gamla barnböcker hittade vi också. Jag hittade en av mina favoriter :Pingvinen som alltid frös. Genast slet jag upp boken och började bläddra i de sköra bladen. Pingvinen var inte lämpad för Nordpolen så istället drog han till Sydpolen, just det, så var det ;) haha! Nostalgi deluxe!




Sedan tog jag mig en närmre titt i lådan. Längst ner låg något rosa med en liten kedja på. Min gamla Tamagotchi. I´m your Tamagotchi so happy that you love me.. en viss låt började snurra direkt inom mig och som man höll på med dessa fiktiva små djur. Min var en kyckling som skulle ha mat 5 gånger om dagen. Den skulle lekas med, nattas och väckas om mornarna.. herregud alltså ;). Det lyste även rött nere i lådan och vi fann en gammal Skurtryggsäck från 1991. Skurt, den lustiga lille figuren.. Väskan var i väldigt bra skick och fick direkt åka i tvätten så att Milo kunde får den. Lillkillen tog sig imorse en närmre titt på den och baksidans remmar var inte helt fel att greppa tag i!




Slutligen fann vi ett album. Hmm... vad kunde finnas i det? Försiktigt öppnade vi det och en stor kaluffs uppenbarade sig, det var Mel B:s! SpiceGirlsbilderna var funna och jag har aldrig varit ett större fan av någon popgrupp än dessa. Okej att BackstreetBoys var bra och att killarna i Westlife var heta men inget var som Spicegirls. Varje lördag när vi fick vår veckopeng sprang vi hela vägen till Pressbyrån och köpte bilderna. Jag och syrran. Jag minns hur häftigt det var att få dubbletter eller autografer, för visst var det RIKTIGA autografer på bilderna ;) haha! Det var tider det..


En nostalgitripp i gargaet som resulterade i en hel del användbara leksaker till lillkillen. Milo håller sin Skurtväska hårt och har så gjort i en kvart.. vi får väl se om han kan slita sig från den snart för nu skall vi promenera till stan och byta lite grejer!

ha en härlig dag!

/ K & M

4 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Men ååååh, vilken nostalgi!!! Hade med en skurtväska på lekis, fast BLÅ haha :D Och samlade på de där spice girls korten, vilkea IDOLER dom var haha :D Jag var oxå EMMA!!!!! :D

KRAMIS

Anonym sa...

Den där Tamagotchin minns jag mycket väl.Det var jag som fick passa den när du var i skolan. Ett jobb värre än att sköta en riktig baby haha.

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vilken nostalgitripp! Härligt när man får möjlighet att minnas tillbaka.

Om du är sugen att vinna en massa smoothies till din lille kille får du gärna titta in hos mig och vara med och tävla.

http://hannadidrikson.blogg.se/category/tavling.html

Kristin Moser sa...

haha, sannerligen ett ansträngande arbete ;)