lördag 10 mars 2012

Salsa, byxgnag & minimöte- En mysig marskväll hos oss!

Tjo hej på er denna lördagsmorgon! 11:e mars har det redan hunnit att bli och idag är det dags att dra på rullorna för en liten morgontur. Natten har varit superbra med en liten som bara vaknat 1 gång för att sedan åter somna om i sin SÄNG :)! I kroppen känner jag mig som en ny människa nu när jag får sova utsträckt och jag märker att jag har blivit mycket piggare. Amningen som är över för gott med denna lilla plutt är säkerligen en bidragande faktor till att kroppen känns " vanlig " igen och det gillas starkt!

Igårkväll hade vi lite folk här hemma med middag, spelkväll, god mat och trevligt snack. Caisa, Henrik och deras lille Gustaf tittade över och så kom även Annicka och Mathias. Med dubbla bebisar och dubbla djur i huset blir det rätt bra fart och de små lyckades vara roade till halv 10.



Potatisgratäng, ChickenSpeciale, rödvinssås och fetaostsallad hade denna mästerkock lycktas framställa och att döma av gästernas minspel vid matbordet så var poängsiffrorna över medel ;). Till efterrätt serverades chokladpudding med vispad grädde och en varm hallon/björnbärsröra! Barnen var nyfikna på varandra och det är alltid kul att se deras blickar och konversationer på deras minimöten ;). Småkillarna bytte gåstol med varandra var 15:e minut medan Annicka och Matte blev roliga lekledare och puttade stolen fram och tillbaka så att de små drog upp benen och åkte med i farten. Som de njöt. De smilade som bara den och verkade nöjda med tillvaron. Så dansade vi även salsa. Senast jag dansade denna lilla dans var när jag gick i nian och man var tvungen att göra det för att få godkänt i idrott, haha! Kul var det iallafall men Tony Irving hade nog bara gett mig en treeejja määän...




Jag och Milo matchade varandra rätt bra igår. Svart-vita skjortor hade vi båda och de röda tuffa byxorna var lillkillen tjusig i. Vattenkammad tuppkam som bara blir längre och längre för varje vecka som går fick det bli och så kom flugan på sin plats!





Djuren knaprade chips och saltapinnar ett bra tag tills Minto ansåg att Henkes byxor var snäppet smarrigare. Inte äta byxor på fredagskvällar! sade Henrik och lyfte upp honom i famnen. Om han trivdes vet i katten men några mer byxor gnagades det inte på. ;)

En mycket lyckad kväll med fina vänner!

/ K & M

Inga kommentarer: