tisdag 20 mars 2012

Genial stenläggning & tårtbagarduons premiär!

Asfalt är för hårt, grus är för trögt, sand är ännu trögare och gräs är för vingligt. Varför är inte alla promenadstigar belagda med kullersten..? Visst vore allt så mycket enklare då.. går man inte i högklackat utan enbart fokuserar på att få sin lille kille till att somna så vore det en idé att lägga dessa stenar på lite fler ställen för här är det ont om dem! Efter att ha vandrat en bra bit från hemmet så fann jag äntligen en lång rad. Vandringen startade och 30 sekunder senare var gnället borta och lillen sov gott! Nu är det nämligen så att det inte skall sovasheeeela dagen. Halv 4 är man ju lagom trött om man är bebis och varit vaken i 9 timmar med bara en timmes vila men vi tackar numera kullerstensuppfinnaren för hans geniala stenläggning ;).

Cakemaker fick man agera idag och jag tänkte att jag skulle ge mig in på att göra en hallon/banantårta med maräng. Milo och jag gick och handlade ingredienser till baket och marängpåsen blev en stor succé i lillkillens ögon. Prasslet från påsens kanter var tillsammans med knastrandet från marängerna superkul så det var med många smulor vi kom hem. Bananer skaffade vi och jordgubbssylt som skulle vara till fyllning. Vi startade med att vispa upp grädde i en stor skål och för att de frusna hallonen inte skulle bli rinniga på grädden så tinade vi dem på ett fat. Vi smakade vars ett hallon och Milo tyckte nog det var lite surt. Hans min såg iallafall ut att säga det .. Bananen gillade han däremot bättre och med tanke på att allting mosades så var det perfekt till mellanmål.




Med Lite frukt i magen så startade vi upp tårtbageriet. Trippelt antal tårtbottnar, fyllning, topping och dekoration. Whoola, så var morbror Mickes 30-årstårta färdigkonstruerad :) Två nöjda bagare avslutade med en rejäl high five och vem vet ifall vi en dag startar en MammaMilo- cateringfirma med tårtleverans direkt till ytterdörrren ;)



Veckans tredje kalas väntas och så var det bara två kvar! Hoppas er dag varit bra och att solen tittar fram imorgon! :) God kväll och på återseende!

/ K & M

3 kommentarer:

Petra sa...

Åh tummen upp för kullersten!

Och det såg otroligt gott ut!!

Wiktoria sa...

Hej!
Jag gör tavlor till stora och små, så som namntavlor osv... nyfiken? Kika gärna:
http://pinturadesign.blogg.se

ha en grymme dag!
Wiktoria

Jonna sa...

Jag blev störtförälskad så fort jag såg jackan! Verkligen helt underbar :)