tisdag 27 mars 2012

Hemma och med en pippimössa på huvudet!

Åter har en dag i skolan passerat och idag slutade jag redan klockan 14.00! Härligt när det är så fint väder och när jag kom hem så tog vi en tur till lekparken för att gunga lite grann. Det jag kom att tänka på häromdagen var att Milos vintermössor numera är helt för tjocka och för varma. Det är hög tid för någon vårmössa men fast jag har letat i diverse affärer har jag inte funnit någon som suttit bra! Antingen är de för slappa eller för långa i struten. Har man väl funnit en fin så tar man en närmre titt och upptäcker långa hängande kanin eller björnöron, vid baksidan,haha! Idag när vi var klara i parken tog vi oss bort till Lindex. Mitt framför ögonen fann jag en supersöt liten vit-blå-röd-randig tunn mössa i mjukt och skönt material. Vi testade och den satt som en smäck ;). Lillkillen tyckte dock att det var riktigt jobbigt när denna mamma skulle testa flera sorter så vi bestämde oss för den första! Ett prima köp för endast 69 kronor och de små öronen kommer numera vara alldeles lagom varma! ;) Milo har även gått banans i köket medan vi lagade dagens middag.. lite bilder på det kommer senare men här har vi sötnosen i sin nya lilla mössa!



Just nu sitter plutten och iakttar en radiostyrd bil. Han vet inte riktigt om han gillar den eller inte. Han ser något skeptisk ut men kontrollen har han vågat närma sig ;)! På återseende!

/ K & M

2 kommentarer:

Maja sa...

Jag älskar den där mössan :) har länge tänkt att köpa en :) hihi

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Jättefin mössa. Vega fick också ny mössa idag OCH en ny tröja samma mönster som Milos mössa