fredag 30 mars 2012

Musikfredag med foppisar och bissingar!

Så var det fredag igen och snacka om att vara utvilade. 6 timmars sömn i rad för hela familjen gör att vi är härligt pigga och nöjda idag :)! De senaste veckornas hattiga nätter som vi verkligen inte fått bukt med har numera nått sitt slut. Lillkillen har nämligen äntligen fått igenom sin femte bissing! Vita lilla pigg till tand! Ja, nu är den femte lille gadden utkommen ur tandköttet och det var en glad gosse som imorse vaknade. Jag drömde däremot en jätteläskig dröm. Milo var försvunnen och jag kunde inte hitta honom någonstans. Jag letade i köket, i sängen, i vagnen och i bilen men ingenstans fann jag lillkillen. Fy vilken läskig dröm. När jag vaknade, skärrad och uppstirrad kl 06.10 så sprang jag fram till lillens spjälsäng och började rota i mörkret. Där fann jag honom. Sovandes sött, med armen ovanför sitt huvud precis som sin pappa! Det var bara en dröm! Jag satt en bra stund och bara tittade på min son och gav honom en mjuk puss på kinden. Älskade bebis, fy vilken dröm! Sista jobbdagen på en vecka då det just nu väntas påsklov. Sedan är det på det igen i ytterligare 2 veckor!


Här hemma har pappa F minglat med polare. Grabbarna som Milo har busat med hela dagen var nog rätt möra när jag kom hem, haha. Pappa F kommer bli en riktig liten sångfågel. Tydligen hade de idag suttit i foppatofflor och sjungit ur sångboken. Gapskrattat hade lillen gjort så fort pappa börjat ta ton och kanske kan jag få min herre att sjunga en refräng för mig med lite senare idag ;)! Något kaffe hann jag inte dricka på jobb idag då lunchrasten bara sprang iväg så suget smög sig på så fort jag satt mig i bilen. Chokladbollar köpte jag med hem till mig själv, pappa och hans vän så fredagsfikan satt där den skulle :)! Barbeque hos oss står på kvällens to-do-lista och nu skall det fixas kol och övriga tillbehör. Eftermiddagswalk i solskenet med mina fina! Ha en fin fredag!




/ K & M

Inga kommentarer: