lördag 14 januari 2012

Badkarsbad, lik mamma från 90-talet och favoritmåltid serverad hos mormor och morfar!

Efter att ha målat ett helt vardagsrum och stylat om hemma hos bror min så begav vi oss hem till mormor och morfar i Vellinge. Det finns ett par saker som verkligen är toppen med att komma dit, förutom mormor och morfar själva så klart. Riktig smarrig husmanskost och badkarsbad. Numera äger vi inget badkar utan ha fått vänja oss vid att duscha istället! För mig som alltid badat massvis var detta till en början fruktansvärt jobbigt men med tiden vande jag mig. Nu är det faktiskt riktigt skönt men så skönt som att lägga sig i ett varmt badkar blir det aldrig! Milo badade idag för andra gången i sitt liv i ett riktigt badkar. När lillen kommer under vattenytan med hela kroppen ser man riktigt hur han njuter. Jag skuttade också i och tillsammans plaskade vi som bara den. Sötast var lillkillen när han försökte greppa vattnet och inte riktigt förstod varför det inte gick. Som han försökte. Med djup koncentration i blicken knöt han sina små fingrar och tog ett rejält grepp om ytan. Förvånat tittade han sedan i sin hand och upptäckte att inget fastnat, söta lilla tokstolle, inte går det att greppa vatten!




Alla säger att Milo är så himla lika sin pappa fortfarande men jag vill ändå påstå att jag ser lite likhet med mig själv. Som vanligt hemma hos mormor och morfar rotade jag i gamla fotoalbum och fann lite badbilder från början av 90- talet! En av bilderna jag hittade tyckte jag faktiskt att Milo var lite lik mig på eller vad säger ni? ;)



Ljuvligt att bada var det iallafall och Milo fick idag ett smakprov på vad nästa vecka kommer att innehålla. Det skall badas för fulla muggar och lillen skall få känna på havet för första gången. Som jag längtar tills måndag. Lite resfeber börjar man få och snart bär det av mot varmare breddgrader!! :)



Avslutningsvis bjöd dessa underbara morföräldrar oss på min favoriträtt som är stek med potatis, brunsås, broccoli och gelé! Perfekt en kväll som denna.



Mätta och belåtna slår vi oss nu ner och tar det lite lugnt. Lillkillen har somnat men om det är för natten vet man aldrig. Fast har man stimmat och stojat som Milo gjort idag med dubbla morbrödrar och båda morföräldrarna så lär man vara rätt så nöjd för idag! Ha en mysig kväll där ute! :)

/ K & M

2 kommentarer:

Brassemamma sa...

Vilken fin blogg du har. Och så otroligt lika ni är, du och Milo! Man skulle kunna tro det är samma bebis! :)

Fröken M sa...

Åh, ögonen är ju verkligen super lika !
det är mysigt att bada badkar och här brukar viggo vilja bada nästan varje kväll innan läggdags :)
Ha en mysig dag !