torsdag 12 januari 2012

Gitarrspelning och hoppgungedans- En dag i musiken tecken!

Musiken har idag gått på högvarv här hemma och eftersom pappa F:s musikrum håller på att förflyttas så fann vi gitarren stående ensam i ett hörn. Att spela gitarr är inte min valör direkt så Milo fick testa sig fram själv. Först hämtade vi sångboken eller Barnkammarboken som den heter för att få lite inspiration till vad vi skulle sjunga för något. Lillkillen fastnade för Ekorrn satt i granen så den fick det bli.



Att bläddra på alla papperssidor var roligt och för att inte vattenskada den fina boken så fick jag hejda dagens provsmakning. Milo fick gitarren och med stooora ögon tittade han på denna underliga pryl. Lustigt nog greppade han den på rätt vis och började dra i strängarna. Ljudet som uppstod verkade han tycka var märkligt men han förstod vart det kom ifrån. Lillkillens blick var nämligen helt fäst på strängarna och medan den långa ludna svansen sjöngs av en nästintill tondöv mamma så spelade Milo bäst han kunde.




Under min utbildning kunde jag ju faktiskt ha valt någon gitarrkurs vilket jag ångrar att jag inte gjorde. Istället valde jag litteratur i ett mångkulturellt samhälle- ungefär lika roligt som det låter. Eftersom pappa F kan spela gitarr så gör det inget att inte jag gick kursen, istället får vi köra hemmakurs hela familjen. F har faktiskt gjort en gitarrlåt till mig en gång för många år sedan och den var väldigt romantiskt ;). Att ens fina pojkvän spelar gitarr och spelar just sin egna låt som han tillägnat mig.. en underbar kille min F och jag är så glad att vi fann varandra!

Musikdagen hade bara börjat för när vi var klara med gitarrspelandet så körde vi igång Milos favvolåt. I hoppgungan placerade jag lillen och snacka om att han blev lyrisk när han fattade vilken låt jag spelade. Checka in hoppetossan själv ;)


Väderleken för dagen har väl inte varit någon hit men ibland måste man ut iallfaall. Slut på papper och ingen middagsmat medförde att en promenad till affären behövdes och vinden var inte så skön precis.


Storm och regn men när vi väl var hemma så blev det skrattattack. Lillen kan inte sluta skratta när man säger namnet Ralf och jag har inte den blekaste varför. Ralf, Raaalf, Raaaalf upprepades och en mysig eftermiddag försvann snabbt!

Nu väntas ytterligare en fixarkväll och imorgon skall Milos rum vara klart ;)! Må väl!

/ K& M

2 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Snubblade in här genom Denise... Har kikat runt lite nu och vilken mysig blogg du har!! Kommer absolut kika in snart igen...

ENDENISE - Vinn en valfri barntavla ♥ sa...

åååh vad glad jag blir Emma att du kikade in :D

Så mysigt med sångstund!! När jag öppnar käften så skriker Wilgot NEEEEJE MAMMMA, NEJ SJUNGA...suck ;) Fast när han får plonka på gitarren sin så får jag minsann sjunga med :D

sv: Jag tycker det bara är roligt att få dela med mig utav mina läsare :) Folk är så rädda om sina läsare, att någon annan ska få fler osv men jag har så det räcker och blir över haha. Nej men jag delar gärna med mig :)