söndag 29 januari 2012

Inlinestestning & ännu en ny Guettafavorit!

Pappa F:s inlines dök av en händelse upp igårkväll och nu börjar det snart kunna åkas igen. Jag har alltid älskat att åka och enda sedan jag var 7 år har jag minst ett par gånger i månaden åkt. Jag gick in och läste lite om att åka inlines med barnvagn och där rekommenderades både det ena med det andra. Vissa påstår att det är hur enkelt som helst och inga problem medan andra säger att det är totalt livsfarligt. Har man en vagn med tre hjul och handbroms är det nog inga problem men med vår terrängvagn med 4 hjul och fotbroms kanske det inte är någon hitt så just nu är det inget jag ger mig in på. Men för min egen del skall det börja åkas och vår vanliga runda brukar vara ca 5 km, från Ribban till Limhan och runt bland bostadsområdena där. Så länge det inte är frost funkar det att åka och jag skall nog ut på en morgontur nu för att få upp flåset igen efter denna förkylning och i lurarna skall Guettas låt med Jennifer Hudson Night of your life spelas. Den är så grym och liksom Machine och Titanium diggar lillkillen glatt med i sin hoppgunga till denna låt.



Milo testade pappa F.s inlines men de var lite väl stora. Milo har aldrig tidigare sett ett par skor med hjul på så det var nog märkliga grejer det där. Han får nog vänta ett tag till att skaffa egna och man börjar väl med sådana som har en broms där fram.



Jag minns att jag hade ett par limegröna med rosa snören och lila frambroms. Hur i hela fridens namn det gick att ta sig fram på dem kan man undra för testar man liknande idag och skall bromsa med frambromsen så far man framlänges och rätt ner i backen! Lille Minto som är besatt av salta saker var genast framme och skulle slicka på sulan och där satt han ett bra tag. Milo är så himla intresserad av denna kanin. Han kan sitta och titta och skatta åt honom tills han försvinner utom synhåll och nu när vi var iväg märkte vi något lustigt. När Milo satt i vagnen eller i någons famn så kikade han ner mot marken och vände huvudet fram och tillbaka precis som om han letade efter kaninen. Jag tror att han saknade honom lite för väl hemma så ler han åt honom hela tiden




Idag hade vi tänkt att vi skulle åka och bada på badhus men i dessa förkyldningstider så avstår vi. Igårkväll somnade lillkillen redan 19.30 vilket han inte gjort sedan han var två månader. 23.00 vaknade han dock och var ledsen. En varm Milo tog vi tempen på som stannade på 39 grader. Alvedon och en kall handduk i pannan sedan somnade han om lite halvt. Själv blir jag alltid lika orolig när lillen får feber. Det känns i hela mammahjärtat när ens barn inte mår bra. .. usch vad jobbigt! Vilken natt säger jag bara... Har nog sovit sammanlagt 2,5 timmar pga att lillen vänt och vridigt på sig. Han har gnytt och inte kommit till ro så inatt var det vaggning i vardagsrummet som skiftades om mellan mig och F. Milos feber var som bortblåst i morse och pigg som en nötkärna är han nu!! Skumt.. Åttatimmarsfeber, finns det? Idag väntas en trevlig lunch med morbror Micke och Ulrika på andra sidan kvarteret!

Ta vara på sista helgdagen!

/ K & M

Inga kommentarer: