söndag 1 januari 2012

2011 har hastigt tagit slut och nu sitter vi här, trötta, nöjda och lite suga på nyårsdagspizzan ;). Det är den första januari och vår allra första nyårsafton som familj har passerat. Milos första nyårsgäster, hans första nyårsfotografi och hans första titt på raketer. 2011, vilket år! Det har varit magiskt på alla sätt och vis och det har varit det absolut bästa året i mitt liv! Jag känner dock på mig att 2012 kommer bli minst lika bra och det är en hel del roliga arrangemang som ligger och väntar under detta år. Egyptenresan om två veckor, konsertbiljetter till Avicii på arenan, en färdigutbildad mamma skall firas och en lärarexamensfest skall hållas. Flera stora kalas kommer att anordnas då både Milos morbror och morfar fyller jämt. Lillkillen blir 1 år till sommaren, han skall börja på dagis till hösten och själv skall jag börja jobba på riktigt! 2012 kommer bli riktigt bra, det vet jag!

Gårdagen var lugn och sansad, trevlig och rolig, mysig och fin. Maten bestod av kycklinggratäng med mangochutneysalsa, gräddsås och ost i ugnen. Till det serverades ris och en god sallad. Briostkex med vindruvor och lite salamikorv hade vi som tappasförrätt och den sedvanliga marängswizzen fick avsluta måltiden. Nyårscharader där man skrev ner sitt löfte/mål och sedan skulle dramatisera någons körde vi också och det var spännande att se vad folk hade för mål 2012. F:s grymma mix kördes på under kvällen och stämningen var på topp.

Milo var väldigt vaken igår. När gästerna kom var han i full gång med att dra i deras slipsar, hår och örhängen. Lillen ansåg sedan att vi skulle få äta i lugn och ro och precis när gratängerna stod klara slog han igen sina små ögon. Tack min lille gosse för att vi fick en lugn måltid. Men inte skall man sova hela kvällen så en timme senare var han klarvaken igen och fick komma upp. Därefter skulle de inte sovas. Med dessa härliga nyårsbilder låter jag resten av kvällen tala för sig själv.. :)















Vilken kväll, vilken nyårsafton! Milo somnade direkt efter tolvslaget och sov sedan som en stock. De sista gästerna begav sig vid 3 snåret och efter att ha suttit och småmyst till 4 så somnade jag och F med. Däremot vaknade en liten pigg filur 08.00 och tyckte det var hög tid för mamma att gå upp, haha! That´s life ;)!

Nu hoppas vi att år 2012 bjuder på massvis av härliga dagar och oförglömliga minnen!

/ K & M

1 kommentar:

Bekki sa...

vilka fina foton! Ser ut som ni hade en härlig nyårsafton!