måndag 2 januari 2012

En mysig januaridag med mormor och morfar!

Måndagen har spenderats hemma hos mormor och morfar. Vi begav oss efter en rejäl morgonpromenad och nu känner jag att träningen måste sättas igång. Konditionen måste bli bättre och jag vill bli starkare i hela kroppen. Imorgon är det jag som går och införskaffar mig ett träningskort. Förr tränade jag alltid på Friskis ute på ön och det trivdes jag riktigt bra med. Medelpassen var och är himla bra och efter en timmes fullt studsande är man slutkörd, iallafall jag. Träningen blir vad man gör den till och när jag tränar så tränar jag verkligen! Imorgon börjas det vilket skall bli både roligt och skönt. Skönt att även komma iväg en timme för sig själv om kvällarna och få lite egentid.

Jag och lillen landade hemma hos mormor och morfar precis efter lunch och det var en glad kille som fick syn på sina morföräldrar. Smilet sträckte sig ända upp till öronen och man märker att han verkligen känner igen olika personer nu. Milo har charmat sin mammas föräldrar hela dagen och efter att ha spanat in de färggranna tulpanerna på köksbordet så var det dags att skutta till morfars famn.



Från att ha busat med morfar och snackat som bara den skuttade han glatt över till mormor. Mormor följde med oss ut på eftermiddagspromenaden och Milo somnade efter ca 5 minuter. Det är skönt att han inte längre för ett sådant liv när han åker i vagnen för igår kom jag att tänka tillbaka på hur det var när han var ca en månad. 100 meter ungefär sedan var det kört! Milo skulle bäras och eftersom solen fortfarande brände i augusti så fick jag gå med honom lite halvt under tröjan och med en filt som skuggade huvudet. Visst, det fungerade men ergonomiskt vill jag inte påstå att det var. Ett tag var jag nära på att gå och köpa en annan vagn eftersom jag trodde att han inte gillade denna, haha. Men sedan en dag vände det. Vagnen blev bekväm och Milo ligger nu en bra stund där i och njuter.




På nyår fick vi en jättetrevlig korg med massvis av roliga grejer i av minn syster och hennes kille. Den korgen kommer att användas mycket framöver och idag märkte jag att den var kanon att ha med sig istället för väska. Milos favoritleksaker, blöjor, extrakläder och filtar fick plats däri och den fungerade även bra som barnstol och gnagverktyg ;).



Mormor och morfar fyllde korgen med diverse matvaror så någon middagsmat behöver inte handlas idag kan jag säga! Väl hemma i stan igen så tog vi ytterligare en promenad. Lilleman hade somnat i bilstolen så jag lade över honom i vagnen och gick runt i kvarteret. En fantastiskt vacker himmel lyckades vi fånga med kameran och med dessa bilder avslutar vi denna fina eftermiddag!





/ K & M

Inga kommentarer: