torsdag 5 januari 2012

Vi blir blåsta på regnskydd och lunchmyser i gott sällskap!

Regn och rusk trotsades och snacka om att vi idag på väg till affären blev blöta. Iallafall jag och vagnen. Jag hade packat in Milo med gosefiltarna och djuren för att ta en promenad bort och handla. Det var bara det att regnskyddet gick i sönder när vi var halvvägs. Hela dragkedjan gick mitt av och det fladdrande regnskyddet for omkring i blåsten. Hmm.. vända eller fortsätta? Vi bestämde oss för att fortsätta och höll oss under husväggarna längst trottoaren. Som tur var täckte en bit av skyddet den översta vagndelen där Milo låg så det var bara fronten som blev blöt. Vi fick handlat vad vi skulle och begav oss åter hem i värmen för att tillaga dagens lunch. En liten stund senare dök Rebecka och söta lilla Ellie upp. Milos lilla kompis som är en månad äldre vaknade precis när hennes mamma tagit av sig hela regnoutfiten och så hade Milo en liten vän att leka med. Gullungarna tittade på varandra och började vilt sprattla med armar och ben. Som vanligt när barnen ses så skall de dra i varandras kläder och banka lite lätt på varandras armar, gulletussar!



Kycklingsallad med fetaost och fullkornspasta fixade vi. För att piffa till salladen något hade jag vitlöksmarinerat champinjoner och stekt tillsammans med röd och gul paprika. En liten yoghurtbaserad dressing med blandade kryddor slängde vi också ihop och det var en alldeles lagom lunchrätt att hugga in på.



När Tv:ns olika kanaler byts och färgerna fladdrar fram och tillbaka så kan dessa små kids inte slita sig. De sitter gapande och fascineras av ljuden och bilderna. Här hemma är TV:n oftast på men inte sitter man och kollar hela tiden. Vissa påstår att små barn absolut inte skall titta på TV men själv anser jag att det inte är någon större fara om de sitter en stund och kikar. Så länge det inte är våld och pangpang. Vi lever i ett medialt samhälle och vi som är föräldrar idag har väl sett på TV i hela vårt liv utan att tagit någon skada.





En eftermiddagspromenad avslutade denna lilla mamma/bebisträff och regnet hade avtagit rejält! Ikväll är det lite födelsedagsfirande hemma hos Elin som gäller och hela vår lilla familj skall dit. Milo har snart inte fler gåbortoutfits och eftersom jag är väldigt förtjust i små flugor så tog jag mig en titt på den han har. Den som sitter fast i den vita bodyn är bara en platt tygbit med en knut i mitten som skall föreställa en rosett. Det kan väl inte vara så svårt att tillverka en sådan? Jag tog lite av juletyget som blev över sedan scarftillverkningen och klippte ut en lång remsa. Sedan knöt jag en dubbelknut i mitten och klippte av stumparna så att det såg ut som en liten rosett. Den färdigkonstruerade flugan sydde jag sedan med tre stygn fast på lillkillens ljusblåa skjorta från Zara och whoola, en ny skjorta skapades. Inte kan man väl gå och köpa nya kläder för varje gåborttillfälle inte ;).

Med denna bild säger vi hejdå och laddar inför kvällens festligheter! Hoppas ni alla får en härlig kväll och att ni som är lediga njuter av långledigheten! :)




/K&M

5 kommentarer:

ENDENISE sa...

så härliga foton, mums på den lunchen! :D

sv: aw, tack :)

Anonym sa...

Det blev ju en fräsig fluga! Du får fräscha upp din franska, det heter voila säger franskläraren haha. Fina bilder på kidsen.

kram morsan

Kristin Moser sa...

Tack skall du ha! Den blev rätt tjuig faktiskt. Franskkurs och middag på söndag tack! Kram ;)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv; Lite roligt är det att hon sitter, men samtidigt saknar jag henne som bebis. Den Vega som låg på min famn och gosade.
Vilka mysiga bilder... Och vilken underbart blogg!!! Kommer följa!!!

http://hannaskrypin.se sa...

Mysiga bilder!