torsdag 12 januari 2012

Killen som gillar handväskor, väger sig själv och låter mamma få en lyxmorgon!!

Handväskor är visst inte bara populärt bland tjejer längre. Lillkillen är mycket förtjust i min väska och det allra bästa är handtaget. Läderremmar, mmm. Fina grejer! I väskan satt Milo och försökte med all sin koncentration få tag i båda snörena samtidigt. Inte nog med det, han skulle även ha båda i munnen på en och samma gång.



För lite mer än en vecka sedan vägde Milo ca 7600 gram om jag inte minns fel och eftersom plutten ätit ganska så mycket denna vecka så antog vi att han gått upp fint i vikt! Inte behövs någon BVC- kontroll för att ta reda på om mjölken räcker till eller inte. Nej, här kör vi manuell vägning och Milo studsade genast upp och satte sig skräddare. Lite över 8 kg landade slutsiffran på och vi kan konstatera att lillen får i sig vad han skall. När kommer det en lite lugnare tillväxtperiod tro?





Från att ha startat på en mindre storlek än 45... inte storlek 50-54 eller något i den stilen utan mindre. Så himla små kläder. Kan det vara möjligt att han varit så liten? Tydligen och denna lille grabb har växt så det knakat. Ordagrant knakat. För i Milos ena arm har det knakat enda sedan han var ca 1 månad och jag tänkte att jag skulle höra med BVC vad det kunde bero på. Dagarna innan besöket så lade knakandet ner och numera är armarna knakfria :)! Att tillväxten skulle stanna upp runt storlek 68-74 har jag hört men Milo tycks växa på i en herrans takt. Storlek 80 passar strax och dessa söta små plagg som lillen växer ur för varje månad måste vi bara behålla till framtida syskon. Milos små grejer är fyllda med vackra minnen och de skall förvaras väl! En solig augustidag hade han detta randiga lilla linne på sig, inte är det längre än en storlek 39-fot! ;)




Min bebis har tagit ytterligare en sovmorgon och jag kan inte annat än att tacka honom för det. Denna morgon gjorde jag lyxfrulle som bestod av min fina hallon-banansmoothie och favvomackorna. Inte nog med att frullen satt som en smäck så fick jag även läst lite i min mamatidning. En kanonmorgon det här! Nu hör jag dock en liten babblare vakna inifrån sovrummet och jag önskar en en härlig morgon och eftermiddag!

/ K & M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har din tidning börjat komma nu? Han växer så han snart blir stor och stark och kan gå i Folkets park.
kram mamma

Kristin Moser sa...

Nope, ingen tidning i brevlådan än. Men hade två gamla som jag inte läst att bläddra igenom! Ja, liten börjar bli stooor! Kramis

ENDENISE sa...

Härligt att att han växer så det knakar :D