tisdag 10 januari 2012

Nytt objektiv och samlingsplatsen är Espressohouse!

Mot stan för att fika, igen! Jag tror snart att det är vi som har fikrekordetet i Malmö för dessa fikor får vi aldrig nog av. Kaffe, detta bruna guld. Kaka- denna smarriga sötsak. Babbel, skvaller, utbyte av idéer och erfarenheter. Ja, mammor och bebisar som fikar finns det gott om och idag möttes vi upp på Espressohouse vid Hansa. Malin och Milos en månad yngre tjejkompis Julia träffade vi och det blev en liten leksakscheck nere på bottenvåningen till att börja med. En våning jag fatsikt aldrig besökt men så fina grejer där fanns. Länge har jag varit ute efter kvadratiska färgglada sifferburkar och mitt framför ögonen stod dem. Skyltex vilket innebar prisavdrag och så landade dem i kassen ;)! Innan vi möttes upp slank jag och lillen inom fotoaffären Rajala. Av vår vän Kimmo köpte vi med oss ett nytt objektiv som vi länge funderat på. Objektivet sattes på direkt och efter att tagit den första bilden så förstod jag inte varför vi väntat med att köpa ett sådant.. den suddiga bakgrunden och de skarpa kontrasterna, underbart!



En rosa välbekant tröja syntes till direkt när vi entrade kaféet och det var ju gudmor Tessie som satt och fikade med en klasskamrat! Vi slog oss ner och tillsammans hade vi en trevlig stund, alla 6. Tröjan som Tessie hade på sig hade hon fått av Milo ( och mig ) i julkapp och Milos dagliga outfit hade han fått av Tessie i julklapp, lustigt!!




Det här med att bege sig iväg är alltid ett litet projekt! Det skall packas ner en hel del prylar och det som finns i mammas väska i dagens läge är inte riktigt detsamma som fanns där i för ett år sedan, haha. Nalle, bitring, leksaker, blöjor, extrakläder, servetter, en vattenflaska, kamera och tuggumin! Ni kan kanske själva räkna ut vilka grejer som adderats på senare tid ;)



Och så fann kidsen varandra. Pigga och nöjda busade de tillsammans och drog i varandras kläder. Iallafall Milo. Julia låg mest och skrattade och tittade undrande på vad Milo skulle dra i hennes fina kläder för. Sötisar!






Kvällsmaten har nu intagits och jag måste säga att min första riktiga mammalediga dag har varit mysig! Oavsett om man inte är i skolan så mycket när man pluggar så har man hela tiden något som ligger och gror och väntar på att bli klart! Men inte nu mera, nu är det över :). En hel del gnäll från plutten nu framåt kvällningen och han känns lite varmare än vanligt! Vi får hoppas att det inte är någon feber och att det blir en smidig nattning ikväll! Ha en fin kväll där ute!


/ K & M

2 kommentarer:

ENDENISE sa...

ååh jag älskar den där dressen :D SÅÅÅ fin!

ENDENISE - Vinn en valfri barntavla ♥ sa...

sv: ÅH vad roligt att höra! :D Älskar att kika in hos dig så TACK till mig själv dårååååå ;) redig tjej...haha här betyder det att man är stor (fet, biffig osv) hihi! kram