tisdag 31 januari 2012

Temapark med mitt hjärta & matade träd!

Vi tog en sväng ut i det fina vädret och stannade till i en närliggande park. Rönneholmsparken! Denna park är en temapark och byggt i enbart ett viss sorts trä. Oftast är den fullsmockad med små kids som leker och busar då förskolorna ligger precis intill. Idag kom vi nog precis i lunchruchen för där var inte en kotte. Endast jag, Milo och naturen :). Solen har strålat på oss och vi testade att gunga lite. Oj så kallt det var och ner i vagnen packade jag åter in lillkillen. Visst ser han ut att ha det ganska så gosigt där han ligger ;)?




Milo är dock lite för liten för att klättra och studsa på en lekplats men att titta på de olika sakerna är aldrig fel. Vi hälsade på Herr kanin som för övrigt är en gunga och likaså tjenixade vi på ugglan! Det som jag trodde var en kanin var i närbild inget annat än en bäver. Självklart var det en bäver, där var ju stockar överallt. En lång randig orm löpte igenom hela lekparken och små klossar fanns att hoppa på i sandlådan. Sandlådan bestod inte av sand så man kanske skall kalla den träflislådan istället. Små träflisor, ungefär som sådana man brukar ha i rabatter var utspridda överallt.




Utanför parkens lekplats fanns en hel radda av träd och i ett av träden såg vi på avstånd en massa färägglada grejer som dinglade. Vi bestämde oss för att ta en titt på vad det kunde vara. Väl framme vid trädet såg vi att det som hängde i grenarna var nappar. Vi hade hittat förskolebarnens nappträd. En beskrivande lapp förklarade att detta träd var ett nappskänkningsträd där alla som är stoooora kan vara snälla att mata trädet! Farvällappar och små meddelande var skrivna och tänk så många föräldrar som stolt har följt med sina barn dit för att hänga upp deras slutanvända nappar. Ett sådant träd lär vi aldrig besöka för som det ser ut nu vill denna lilla plutt INTE använda NÅGON napp! Det positiva med att lillen inte tar napp är iochförsig att det inte behöver bli någon avvänjning. Det kan annars vara ett herrans jobb har jag hört! Jag har hört att det finns barn som inte tagit napp från att de blivit en 8 månader så vi får väl se vad som sker, det visar sig väl här i vår :)!




En mysig dag har det varit och ikväll har denna mamma gett sig in på sitt första träningspass på mycket länge! Medelpass på Friskis med söta Elin har tränats och det var riktigt gött att röra lite på sig! På återseende!

/ K & M

2 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Men gud så gulligt med nappträd. Och vi kommer heller aldrig besöka ett så länge Vega får bestämma eftersom hon vägrar nappen. Hon säger t om Blää när man stoppar in den i munnen på henne.

petra-tvillingmamma sa...

Så mysigt !

Åh nappträd, jag hade gärna besökt ett sådant om ett par månader... min ena flicka äääälskar sina nappar och jag avskyr dom! haha =)