onsdag 1 februari 2012

Galnaste badkillen utan lakrits mellan tårna!

Att det är kul att bada har Milo tyckt redan från första gången då hans lilla lilla kropp kom ner i baljans ljumma vatten. Nu är det plaskning som är det nya och han bara älskar att sitta för sig själv medan mamma och pappa tittar på när han leker med baddjuren i vattnet :)!



Färdigbadad, torkad och gosig sprattlade plutten in sig i soffan och att gosa in sig är både roligt och skönt. Lillen leker tittut med sig själv och drar handduken över huvudet snabbt flera gånger och sedan skrattar. Mammas lilla Tokunge!





När jag var liten minns jag att det ofta bildades svart flock från strumpan mellan tårna. På dagis var det en fröken som sa att det alltid var viktigt att tvätta bort lakritset mellan tårna. Lakrits mellan tårna? Okej, hur kan det vara så viktigt att få bort det? haha. Lakritsfria tår har vi iallafall här och Milos fötter har verkligen väst sedan han föddes. Vi måste snart göra nya fottavlor tror jag och kanske går det även att få till ett handavtryck snart? ;)



Denna natt har varit mycket bra och det behövdes verkligen. I flera nätter har nämligen Milo varit hattig och sömntimmarna har varit få. Jag är egentligen inte i behov av för många sömntimmar men jag behöver iallafall 4-5 timmar för att vara människa. Inte har han vaknat och ätit mer än en gång heller och det känns som att lillen är inne i en ny utvecklingsperiod. En bra natt helt enkelt så tack för det min son! Nu skall du bara börja sova i din egen säng också.. ;)

Nu väntas en härlig morgonpromenad med Milos söta lilla tjejkompis Ellie och hennes söta mamma! Ha en toppendag allesammans!

/ K & M

3 kommentarer:

Emma sa...

Lilla sötnos :) Vilken gos!

Sv: Tack så mycket :)

Fröken M sa...

Världens sötaste badkille :)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Milo är jättesöt när han sitter där i badet... Och såååååååååå underbart att höra Skånska, saknar mitt Malmö =)