söndag 19 februari 2012

Morgonstund med guld i mund och necessärtömning...

Godmorgon gott folk. Vi somnade idag om till halv 10. Tänka sig, halv 10! Det var inte igår precis. De nya kaffekopparna från gårdagens inhandling kom till användning och de var perfekta i både storlek, form, färg och handtag! Smoothie med krossade flakes, hallon och banan är min nya favvoritfrulle och till plutten blev det gröten. Gröten toppas numera av Mango-päronpuré och det gillas skarpt av den lilla vildingen här hemma. Igårkväll hände även något ofattbart. LILLEN TOG FLASKA! Han lapade i sig en halv flaska med ersättning i pappas famn och nu skall det tragglas hårt så att det fortsätter i samma riktning! :)




Jag klippte lugg i helgen men som vanligt är det bara roligt i två dagar. Nu har jag tröttnat men det som är bra är att jag har så tjockt hår. Luggen lät jag förbli rätt så lång så nu går den att dölja och lägga fram min snedlugg istället! Medan jag fixade mig iordning inför morgonpromenix/handling så satt Milo på badrumsmattan nedanför. Han fick tag i sin egna lilla necessär och en halv minut senare så var den tömd. Bamseplåster, lotions, näsdukar, våtservetter, oljor, AD-droppar och en hel del annat låg numera utspridda på mattan och den tokiga lille killen såg såklart helnöjd ut efter sitt donande. Här vill man att morsan skall arbeta! ;)



Ha en härlig måndag!

/ K & M

Inga kommentarer: