söndag 26 februari 2012

Examensfest en afton i februari!

Då var examensfesten över och jag är helnöjd med gårdagskvällen. Trevligt folk, god mat, shyssta drinkar, glatt humör och alldeles fantastiska presenter! Folket droppade in vid 18-snåret och efter att ha minglat lite och hälsat på varandra så serverades 4 välsmakande hemmagjorda pajer. Min kära vän Rebecka hade stått och bakat pajer i smyg så att jag slapp att göra det och köttfärspajen hon gjort kan ha varit en av de godaste jag någonsin ätit. Fetaostsallad med somriga ingredienser, tzatsiki by me, Ingers färska baguetter, ananas, brieost och kex gick också åt denna kväll och det var inte mycket som blev över! Jag som är lite av en pysslare körde rosa tema till detta partaj. Rosa rosor, rosa paljetter, rosa sidenband och rosa skyltar hade jag dekorerat med och till efterrätt så hängde även färgtemat med. Cupcakesen gick i rosa nyanser liksom servetter, sugrör och vårt lilla QUIZ! Min fina sambo hade ordnat en liten frågetävling som handlade om mig och min skolgång och så hade han fixat fram lite bilder från när jag var liten. Haha! Fantastiskt! ;)

Kvällen rullade på och det kändes verkligen som min kväll. Milo somnade ganska så tidigt efter att i sina gröna kalasbrallor och svarta lilla fluga spanat in gästerna från topp till tå. Med många skratt och glada miner fortsatte vännerna att fira mig och jag låter bilderna från kvällen tala för sig själv! :) Ett stort tack till alla som var med och förgyllde min kväll, underbara ni!










Solen strålar denna söndag och här är storstädat och klart. Frukosten är intagen och vi beger oss ut på långpromenad vid havet för att välkomna våren! Må väl kära ni!

/ K & M

2 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Vilka snyggingar!! Härliga bilder :)Såg riktigt trevligt ut...

Sv: Väskan kommer från skiphop (zoo pack). Kolla in denna sida: http://www.iob-butiken.se/skotvaskor-och-ryggsackar/skip-hop-zoo-pack/zoo-pack-sota-barnryggsackar-skip-hop

Supersöta och färgglada väskor :) Perfekt storlek för dagisväska!

Anonym sa...

Stort grattis till din examen!
Attans skit med helgen som kommer för vår del dock...