måndag 13 februari 2012

Blinkande neonharar & fösta natten i eget rum!

Godmorgon allihop! Hoppas ni är utvilade och laddade för en ny vecka med nya utmaningar. Vissa hatar måndagar men egentligen är det bara till att försöka tänka positivt! Tänk er själva att ni kommer att spendera en sjundedel av ert liv på en måndag så man får helt enkelt göra något bra av den! Jag sade detta till en klagodam som jag känner för ett tag sedan. Till svars fick jag att det var lätt för mig att säga, jag som inte jobbar, inte har några tider att passa och som inte kommer hem sent om eftermiddagarna. Jag jobbar natt, har jouren dygnet runt och är både lekledare, kock, lärare, inhandlare och hjärna till ett helt hushåll, nästan, ;). Oavsett om det är måndag eller ej, man jobbar eller är ledig så får man göra något bra av dagen!

I helgen bestämde jag mig för att chilla lite med bloggandet och bara uppdatera en gång om dagen. Men hur länge höll det egentligen? Tja, sisådär ett dygn.. efter att folk ringt och undrat om man var vid liv, ifall det var fel på internet, om vi haft strömavbrott eller om tillochmednågot något allvarligt hänt då det inte uppdaterats på över ett dygn så ändrade jag om i tankebanan, klart att jag fortsätter blogga, som vanligt :)! När folk som jag både känner och inte känner säger att det har blivit en morgonrutin att till morgonkaffet på jobb läsa bloggen eller att när man kryper ner under täcket på kvällen ta en titt på kvällens inlägg så känner man att man aldrig vill sluta skriva. Tack fina ni som tar er tid att läsa! :)

Tro det eller ej, men i natt har plutten sovit i sin säng, helt själv nästan hela natten. Detta innebär början på en ny era, en ny period där liten kille skall lära sig att så småning om även somna själv, utan tutten! Det innebär även att mamma och pappa inte längre behöver vakna upp ledbrutna efter att ha sovit som en påse nötter! ;). Som trygghet vid läggdags har Milo en Evighetskanin som var tredje sekund byter färgnyans. Av denna blir han lugn och nästintill slumrar.



Morgonbus i spjälis passade fint en dag som denna. Som vanligt trycker plutten sig in med hela kroppen hos sina björnar, elefanter, nallar och kuddar! Roligast är det att trycka ifrån med fötterna mot spjälarna allt vad man kan och sparka hejvilt! Sängen är numera sänkt då en liten duktig kille visade att han kunde ställa sig upp helt själv i lördags! Duktiga Milo!






Hög tid för dagens bestyr! Må väl!

/ K & M

2 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Supersöt nattlampa!! :) Härliga bilder!

Elin - mamma till Alicia sa...

Söt liten kille :)

Sv: Hinken är köpt på en lokal-leksaksaffär. Men tror dom ingår i lekia-kedjan :)