onsdag 29 februari 2012

Vackert med spets, dagsintag & Ikeafynd!

Jag är kär i min nya klänning jag fick av Annicka och Matte i examenspresent. Den är så himla vacker och tunn. Jag gillar tunna tunikor och denna kommer jag kunna ha stor användning av. Spets är verkligen supersött! Bilderna är från i lördags men jag har idag svischat omkring i min lilla klänning och känt mig lite fin. Plattången har också invigts och den var kanon. Håret blev spikrakt på 10 minuter vilket är väldigt snabbt för att vara på mitt tjocka hår som i normala fall tar en halvtimme att platta!




Det har varit en ganska så blandad dag. Vi har varit och fikat, lunchat på jordgubbar och grädde med pappsen och så har Milo blivit kallad lilla tösen, igen. Haha. Det kom fram en tant i affären och klappade Milo lite nätt på mössan och sade till mig att den lilla tösen var så lik sin mamma. Okej.. för det första är det en liten påg och för det andra är han fortfarande rätt lik sin pappa ;). Jag blir inte sur över sådant jag tycker bara det är lite skoj faktiskt, så länge han är såhär liten iallafall! Vi kom hem och så serverades Milo lunch.. någon som kan gissa vad han fick smaka på en dag som denna? ;)



Det serverades Lasagne och det var väl ingen jättesensation direkt..

Vid 17-tiden blev det som tidigare bestämt ett IKEA-besök med bror min och hans tjej. Det blev ett ganska så lång besök som avslutades med standardrätten Köttbullar. Äter man inte det för ofta så är det faktiskt rätt så gott och idag var en sådan dag, när det var rätt så gott! Som grädde på moset ;) fick jag med mig perfekta små skålar hem. Hur billigt får det lov att vara? 6 skålar för 12 kronor? Bra pris det där! Nu skall jag inte behöva leta skåp och hus runt efter plasttallrikar när det vankas mat till lilleman. En mysig kvällstripp med Macs och Charlotte och vet ni vad som hände sedan? Jag stod i kassan och så fick jag ett mms. Bilden visade en tom pipmugg där det varit välling i och en nöjd liten Milo som satt och kikade på Family Guy! Underbara F, en fantastisk pappa som fixar allt. En duktig Milo med för den delen och de verkar vara ett bra team de där två.. man kanske skall bege sig iväg för sig själv lite oftare så kanske han snart tar flaskan på heltid, Milo alltså ;)

Nu är denna mamma slut i rutan och liten kille sover gott i sin säng. Ja i sin säng.. vi får väl se hur länge det varar :)

På återseende!

/ K & M

4 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Tänkte låta Vega prova lasagne nästa vecka när vi skall inhandla nya burkar. Just nu är laxgryta och spagetti med köttfärs hennes favoriter. Och varje gång hon får Kyckling med rotfrukter så spyr hon rejält, och vi vt inte varför.

Yohanna sa...

..ja man kan ju undra vad det kostar att tillverka skålarna när de ens kan sälja dem så tokbilligt?? Men gillar't, det gör man :)

Cherie Mårtensson - Mamma till Emma sa...

Svar: Ja jag klämde och kände på den igår så ska nog köpa den i slutet av månaden :)

Emma sa...

Hihi, skönt att du kan ta sånt med en klackspark :) Finns ju sånna som blir vääldigt förolämpade om någon skulle säga så till deras barn.
Personligen aktar jag mig för att säga kille/tjej om jag inte vet till hundra!!!

Tack för kameratipsen!!! Ska verkligen ta tag i det och undersöka nu. Verkligen värt nu när man har två små juveler att ta kort på :)

Ja, det är lite slitigt att gå upp på natten. Men är ganska så skonad ändå då Oskar enbart äter en gång per natt så försöker att inte klaga.
Igår gick jag och la mig i tid så är mycket piggare idag! :)