fredag 3 februari 2012

Blöjkungen tagen på bar gärning & full fart framåt!

Nu har han gjort det igen. Han har gnagat på saker han inte får och det han satte tänderna i denna gång var Milos blöjpaket! Visst var jag lite slarvig som inte ställde blöjpaketet vid skötbordet igår när jag handlat men bara för att man glömmer paketet i köket så innebär det inte att det är kaninens. Tagen på bar gärning blev den vita ulltussen denna morgon och ibland undrar jag om han har fel på luktsinnet? Vad är det som lockar med rena blöjor? Paketet var uppslitet, ett gäng blöjor låg på marken och när jag sedan lyfte bort paketet så såg jag var det var som lockat dit djuret.. utspillda havregryn. Tokkaninen är besatt av dessa torra små gryn och någon hade tydligen igårkväll råkat tappa ut lite, precis bredvid paketet som antagligen sedan vällt över dem. Som Minto måste ha kämpat för att få tag i grynen i natt. Haha, söte! Inte kan man vara lack på tussen efter detta men för säkerhetsskull så serverade vi honom en näve gryn istället för Libro storlek 4 till frukost! ;)






Medan kaninen tar sig fram i köket så upptäckte vi att lillkillen också gör framsteg. Framsteg i att gå i gåstolen. Nu backar han inte bakåt längre utan han skall bara FRAM.. se upp här kommer jag!!! ser han ut att utropa när han trycker sig framåt i vardagsrummet! ;)





Det har kommit till en utvecklingsfas där Milo skall ta tag i precis allting som är greppbart. Ja, det som inte är greppbart med för den delen. I gåstolen står han och sträcker sig långt, långt med armarna och nu gäller det att pass upp för vart man ställer saker och ting.

Så skönt med fredag idag! Nu väntas morgonwalken och sedan bär det av hem till Ingrid och lille William för en mysig eftermiddag! ha en fin dag kära läsare önskar jag och lille Milo! :)

/ K & M

1 kommentar:

My - Mamma till Alma sa...

sv: ja, alma gör dock inte så mycket miner :P hon älskar allt. Utom broccoli, då höll hon på att spy, haha!