måndag 6 februari 2012

Halv 10 hos oss med kossor på fötterna!

Godmorgon! Halv 10 slog vi idag upp ögonen Utvilade och pigga vaknade jag och Milo precis samtidigt och tittade på varandra. Leendet som lillkillen gav mig var som vanligt det bästa man som mamma kan vakna upp till och så låg vi där igen och bara smilade. Vi busade en stund för att sedan stiga upp för dagen. Halv 10.. rekord för mig iallafall. En annan brukar gå upp 07.00 men det var välbehövliga sömntimmar som jag tog igen i natt! Utanför rutan föll snöflingorna och medan gröten till lillen stod i micron passade jag på att slinka ut till brevlådan i trappuppgången. Vet ni vad jag fann i min brevlåda? Min MAMATIDNING! Wooohoo, det var på tiden! Man blir så glad när dessa tidningar dyker upp och lite morgonlektyr till frukosten satt fint! :)



Efter frukosten passade vi på att testa de nya dinglande koskorna som Milo fick av moster Vickan i helgen. Milo som älskar att stoppa tassarna i munnen och leka med fötterna skulle kanske tycka det vore intressant med ett par kor som stack upp när tassarna närmade sig. Milo fick på sig de nya små dojjorna och med en blick som undrade vad i hela friden det var som fastnat på tårna så drog han de till sig. Sedan sprattlade han likt en liten sprattelgubbe och kossornas bjällror skramlade jätteroligt! Tänk om man själv vore så lättroad som denna lille sötnos :)!






Lillkillens frukost toppades idag med den nyintroducerade blåbärspurén och gröten är åter en hit! Nu väntas en kall men uppfriskande morgonpromenix i snöyran och sedan bär det av till Trelleborg för att mysfika med Caisa och söta lille Gustaf! :) ha en härlig måndag där ute!




/ K & M

1 kommentar:

Johanna Trulsson sa...

Oh, sötaste skorna ju!
Klart vi måste träffas en dag! Vill ju träffa den lilla knodden också :)