fredag 24 februari 2012

En fredag bland tunikor, skvallertanter & tungräckare..

Morgonbak med fina medhjälpare och så blev det en tripp till city med Milo, på promenad genom stan. Vi vandrade hela vägen och det var faktiskt riktigt skönt ute. Innan vi vandrade fastnade jag i trappan där en av de tokiga granntanterna varnade mig för den andra tokiga tanten. Hon påstod att den tyska tanten var helstörd och att jag skulle försöka dra mig undan när hon pratade.. annars kunde hon babbla på i timmar.. jo, tack, vi vet! Vi tackade toktant 1 för tipset och fortsatte. HerreGud vad de kan skvallra dessa tanter. Inte nog med att skvallra, de har koll på allt och alla. Ibland kan den ena komma fram och fråga om vi inte är trötta i benen efter hela den långa promenaden. Precis som hon står på balkongen och kikar när man går och när man kommer hem.. nog med tanter för idag!

Som en stock somnade sötnosen och så kom vi fram till gågatan där vi mötte upp fikapolarna. Tonfiskmackor och kaffe serverades idag och till Milo blev det mormors kalops. Denna gryta på burk är kryddig och smakrik och numera en favorit som går hem i lillens mage. Mormor introducerade denna häromdagen och nu är det den som körs till lunch här hemma. Då Milos tredje tand tittat ut så kan man förstå att det känns konstigt i munnen. Det skall kännas med tungan hela tiden vilket innebär att den hela tiden räcks ut åt folket. Inte en enda bild går det att ta där lillkillen inte räcker tunga till fotografen och man kan inte låta bli att småskratta åt honom, sötnöt!



Så blev det även lite shoppingkoll och Gina Tricot hade fått in så mycket fina vårkläder som föll denna mamma i smaken. En supersöt tunn spetsig tunika i svart siktade jag in mig på och lade undan till morgondagen. Supersöt, tror den får hämtas imorgon :). Likaså hittade jag en rosa-vit blommig sjal som kommer vara perfekt till våren. En persikofärgad tunn tröja och en grön sladdrig vårjacka lade jag också undan och imorgon är det jag som tar en runda på stan i gryningen, all by myself :).




Kvällsfixet har börjat och jag hoppas vi blir klara i rimlig tid så att lite fredagsmys med film och godis kan börja.. Ha en fortsatt fin fredag!

/ K & M

5 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv Åh vad glad jag blev för din kommentar, tack snälla!!! <3

Anonym sa...

Milo, lika söt som alltid! Näst efter Gustaf är han sötast i världen ;). Granna pågar vi har <3.
Super fina kläder du hittat! kanske man får se dig i nåt i morgon :)?
Ska bli super kul i morgon!!
Kram Caisa och Gustaf

Kristin Moser sa...

Söt du är Caisa! Ja, visst är det granna pågar ;) Mysigt att ni tittade förbi ikväll.. skall bli kul att träffa pappan i huset imorgon! Sov gott så ses vi snart igen! Kram på er

CaisaOchGustaf sa...

Alltid lika kul att se er, även om det bara är 5 min :). Ja han ser fram emot att träffa er med!
Kram!

Emma sa...

Mycket fint du hittat på stan!
Förstår att ni längtar till hus, det är såå härligt när man har barn. Speciellt den perioden i livet när de sover så man kan ha dem ute :)

Letar ni hus eller är det i framtiden??