tisdag 14 februari 2012

Alla mina hjärtan...

14 februari. Valentines day. Alla hjärtans dag. Med benämning på alla hjärtan. Ja, idag tycker jag det är allas dag. Partners, singlar, mammor, pappor, vänner, gamla, unga, sjuka, friska. För mig som är och har varit lycklig partner med världens bästa Fredrik i 7, 5 år så är denna dag faktiskt inte särskilt annorlunda än andra dagar. Jag är precis lika kär idag som igår ;) och det enda som skiljer denna hjärtedag från övriga år är att vi har ytterligare ett litet hjärta med oss. Vårt underbara lilla hjärta!




För mig är det familjen som betyder mest och är man en stor familj har man många hjärtan. Vi är 5 barn i vår familj vilket innebär att jag har 4 syskon. 2 helt underbara bröder och två helt fantastiska systrar. Är man ledsen, glad, har något att berätta, har något problem, vill visa något, hitta på något eller träffas så finns de alla där, alltid. Macs, Mikael, Annicka och Victoria. Likaså har mina stora hjärtan, mina fina föräldrar alltid funnits vid min sida och oavsett om man själv är förälder så kommer man ändå alltid vara barn...
Jag minns när man var liten och inte hade något att göra. Man tog en lapp och skrev ett litet meddelande för att sedan skicka under dörrkanten till storebrossornas rum. Ibland fick man komma in men var fallet så att man inte fick så väntade man utanför till någon öppnade dörren och så smet man in. Det var ju häftigt att hänga med alla deras kompisar, någon var man nog lite kär i ibland ;).

Alla mina fina hjärtan, som jag älskar er och ni kommer alltid att stå mig nära, oavsett om det är den 14 februari eller 31 oktober ;)!



/ K

Inga kommentarer: