tisdag 21 februari 2012

Medhjälpare, tummen upp och tummen ner!

Godkväll kära läsare! Denna dag har varit en riktig planerar/fixardag och vi passade på att dra igång en rejäl storstädning. Dock hann jag inte mer än sätta i dammsugarsladden i eluttaget innan sötnosen började gapskratta. Ljudet som kaninen hatar och som för många människor kan vara irriterande älskar Milo. Haha. Han for efter sladden vart jag än dammsög så jag fick avbryta min städning och leka tryckain/tryckautsladd med min lille gosse istället, vilket uppskattades till 100 procent! Lillen stampade och tjoade så fort sladden drogs ut och han fick även själv testa på att trycka på av och på knappen. Det är spännande när det händer något genom att bara trycka på en knapp tycker Milo så vi tryckte sisådär 46 gånger ;).




Så nalkades det även middag åt folket och på Milos meny blev det idag morot och potatis. Jag plockade fram de nya burkarna och körde storkok för att frysa in. Hungriga lilla plutten åt för första gången upp en hel tallrik. Men tror ni han var nöjd? Icke, han ville bara ha mer! Ytterligare en skål med puré åt han och tumme upp för det! Däremot är vällingen fortfarande inget som fungerar.. men vi tragglar, testar, byter ut och fortsätter- för en dag skall han väl ge med sig, han måste bara vänja sig vid smaken...




Jag och en vän åkte sedan iväg helt för oss själva. Inga män, inga barn utan bara vi två och ett ICA-Maxi. All mat inför helgens partaj skulle inhandlas och kundvagnen fylldes på ganska så snabbt. Det kommer bli en härlig och god buffé vi bjuder på och så har vi givetvis som vanligt lite hemliga tävlingar planerade ;). Lite kokboksinspiration på goda sallader har jag även funnit i mitt egna kök. 2 timmar senare var man åter hemma och som det ser ut nu så har lillens sovrutiner ändrats igen. Inte senare än 21.00 orkar han vara vaken så nu säger liten kille och mamma godnatt och på återseende! Ha en fortsatt fin kväll!

/ K & M

6 kommentarer:

Maja sa...

Jag blir så glad när jag går in här och läser! Börjar och avslutar dagen med att gå in här :) .. hihi

Sandra sa...

sv: Tack! haha all credd till sambon den här gången :) Ja är lustigt de där :) Man får helt enkelt ta de som en komplimang att vi har väldigt fina killar ;) En gång fick jag frågan om Elton var adopterad då blev jag riktigt stött..kanske lite fel av mig med men blev så chockad då han är rätt lik mig på många sätt ( säger de flesta iaf)

Elton gillar oxå dammsugarn haha! Inte så han skrattar så som Milo gör men går jättebra att städa då han bara tycker det är kul att sitta och titta:) Jobbigt med vällingen, Elton reagerade inte ens när vi bytte från ersättningen till välling. var varmt och kom från flaskan dög för honom..

Nathalie Phexell sa...

Lovisa vägrade dricka 6 månaders vällingen, så den gav jag upp.. När hon blev 8 månader testde jag 8 månaders vällingen och den drack hon=) Med min vänninas dotter var det samma sak med..

Kristin Moser sa...

Då finns det alltså hopp om välling i framtiden då ;) Det är inte lätt det där. Att helt sluta amma och få liten att äta annat.. men skam den som ger sig ;)

Catharina sa...

Gillar din blogg skarpt :)
Undrar vart du har köpt det silvriga huvud som står på tv bänken?

Kristin Moser sa...

Tack skall du ha! Roligt att höra :)! Huvudet är köpt på TIGER en gång i tiden. Finns även på Ilva och inredningsaffären Chilli!