onsdag 8 februari 2012

En stund av kärlek, prima lekplats och laxtips som inte går att motstå!

Han som i förmiddags var sjuk har numera frisknat till något sånär. Jag vet inte vad det är som händer med lillen för ena stunden är han varm med en lite förhöjd temp medan han i nästa är pigg som en pelikan och kan busa runt igen. Att en liten förkylning har attackerat honom är det inget tvivel om men som det ser ut nu så är han redan på bättringsvägen! :)

Mormor kom på besök och medan morfar var hos tandläkaren så fick barn och barnbarn njuta av varandras kärlek. Morfar tittade förbi då han var klar och även han fick sig en fin stund med plutten. Jag är så oerhört tacksam över att mina föräldrar, de som uppfostrat mig till den jag är idag får vara med och lära känna sitt barnbarn. Man ser i ögonen hur lyckliga de är över att få dela dessa glädjande stunder med Milo. Även om man inte har sina mor och farföräldrar vid liv längre så tror jag att de någonstans ser vad som finns från ovan. Jag önskar att Milos mor och farföräldrar skall få se alla sina barnbarn växa och utvecklas i många herrans år precis som de ser sina egna barn växa..





Idag har jag även suttit och petat med fotografier. Jag har redigerat en hel del och färgjusterat bäst jag kunnat. Datorn är fortfarande kvar i Mios rum då F:s lilla studio inte är färdig än. Jag sitter alltså bredvid Milos spjälsäng och pillar med bilder och vi har funnit den bästa lekplatsen man kan tänka sig. Spjälis är uppbullad längst kanterna med nalle 1 och nalle 2 . Dessa mjukdjur är ordentliga stöd så att lillen inte kan trilla in i kanterna om han skulle tippa. Bakom honom är en stor kudde och framför honom har han lite olika grejer att leka med.




Favoriterna som han även kan sitta med i ca en kvart innan han tröttnar är en hel del. Den lilla bondgården, Den gröna larven, Den rosa klossen och Crazy Monkey är fyra perfekta. Arrrh, waaahoo, aaah låter det från Milos mun när apan från morbror Micke sätter igång att väsnas och så biter han tag i apans öra! Söte!



Till sist bjuder vi på ett recept på lax som inte går att ogilla.. såvida man inte ogillar lax detvillsäga.. ;). Lax kan lätt bli lite torrt och smaka för mycket fisk men inte om man följer detta recept. Det var min vän Emmie som kom med detta och förde vidare det till Tessie som i sin tur förde det vidare till denna mamma! Here we go:

Detta behövs r att lyckas med rätten till 2 personer:
  • 2 laxfiléer
  • 1 burk cremefraiche med soltorkade tomater/fetaost
  • 1 burk cremefraiche naturell
  • 1 paket coctailtomater
  • 1 vitlöksklyfta
  • två nävar spenat
  • salt, peppar, grillkryddda, chili ( vilka kryddor man behagar ) & citron
En ugnsform tar man och lägger ner firrarna i. Frusna eller tinade, det kvittar! Krydda med vad som tycks vara gott och pressa över citron. I en skål blandar man sedan ihop båda cremefraicherna med spenaten och pressar i en klyfta vitlök. Häll sedan över gojset på fiskblocken och stoppa ner tomaterna lite runt omkring. 200 grader och 20 minuter senare och bandspaghetti eller annan pasta kan du njuta av en enkel men ack så smarrig måltid :)



Ha en trevlig kväll!
/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ses idag. Man får väl hoppas att internettesten " hur gammal blir du?" inte stämmer, för såklart vill man se barnbarnen bli lite större i alla fall. kram mamma

Kristin Moser sa...

Verkligen mysigt! Den måste visat fel, haha! Så fint ert kök blev förresten!:)) Kraam