torsdag 16 februari 2012

Morgonens indiankvinna, glaskaos & täckhörna

Så rensade jag garderoben igårkväll och fann en gammal favorit. Min söta lilla blus från Vila som är täckt av rosa/lila små blommor och virkat tyg på framsidan. Det måste vara det bästa med klädrensning, att man helt plötsligt finner grejer man varit av med hur länge som helst. Kanon. Med tröjan på, öronhänget på plats och håret uppsatt så skulle man kunna tro att det var en indiankvinna som stod i hallen. Kände mig idag lite som Pocahontas och hade jag haft fjädrar hemma så hade jag nog pyntat frillan med dem också ;). Dagens mamma har vi här..




Denna natt alltså. Lillen har hostat och hostat och jag har fått sitta upp och sova med honom i famnen. Vi lyckades lägga ner honom till slut och hostan avtog. Kaninen förde ett herrans liv i hallen och så går man upp och skall kika efter vad det är.. Aj, så trampar man på något vasst. Klockan är 03.45 och en glasbit sitter i foten. Du ljuvliga natt.... Jag lyckades pilla ut den och ute i hallen låg kaninen, med Icakupongerna som jag glömt att lägga upp på byrån. haha. Tok!

Idag beger jag och lillkillen oss hem till mormor och morfar. Vi kommer vara där lagom till lunch. Lillkillen har även en ny favoritplats. Mitt i vår stora säng älskar han att sitta bland täcken och kuddar. Vi brukar bygga in oss i en liten ring med stora vallar så att han inte kan trilla ut. Vi lägger hans små leksaker innanför vallarna och där sitter han fint och leker tills han lägger sig ner och borrar in hela sig i duntäcket. Morgonmys när det är som bäst!



Ha en bra dag!

/ K & M

Inga kommentarer: