söndag 12 februari 2012

Hej mitt vinterland, på innergården vi alla är..

Så kom äntligen snön. Idag vaknade vi upp i ett vinterlandskap och detta blir alltså Milos första riktiga snö. En dag som denna kan man bara inte sitta inne så vi beslöt oss för att ge oss ut i vinteryran för att busa lite med alla de mjuka flingorna. Lille Milo pälsades på från topp till tå. Overall, tjocktröja, mössa, vinterskor och små stickade vantar. Av moster fick lillkillen för ett tag sedan ett par vita vantar men eftersom lillens overall varit på tok för stor så har de inte behövts användas än. Idag åkte de dock på men lika snabbt gled de av igen, haha.

Vi har ju som vi tidigare berättat en mycket mysig innergård där vi bor. Det är verkligen superbra när man har kids. Alla grannungarna for runt och rullade bollar i olika storlekar för att sedan stapla på varandra. Snögubbar stod klara och snöänglar längst gräsmattan syntes. Åh, du härliga snöväder. Vi hade med oss matsäck bestående av prickikgkorvmackor och varmchoklad ut och tillsammans med andra föräldrar pratade vi och myste med våra små barn. En härlig förmiddag. Lillkillen var till en början väldigt uppspelt när han fick syn på det vita på marken. När vi sedan ställde honom med fötterna mot den hala snön så hoppade han med benen så att han gled. Åhh så roligt det var att kana längst med den hala snön när pappa höll i armarna. Vi märkte att Milo ville känna på snön och nyfikenheten i hans ögon lyste. Vantarna som nyligen åkt på åkte åter av för att känna och då kom tjutet. Lillen märkte att det var iskallt och sprattlade av sig snön fortare än kvickt. Söte! Tror han trivdes bättre i Egyptenvärmen från förförra veckan ;)!








Nog med snölek för idag. En tur med Moster Annicka, Matte och morbror Micke till Lutz blev det och när vi ändå var i farten så besökte vi även Ilva och Ikea. Ilva hade helt underbara grejer till pojkrum och en häftig stjärntaklampa fann jag som hade passat perfekt till Milos rum. En annan dag får vi ta tag i det! ;) Helgen går som vanligt alldeles för snabbt och efter att gårdagens trevliga gäster inte orkat äta upp alla godsaker så får vi väl se till att de tar slut ;). Ha en fortsatt mysig söndag! På återseende!

/ K & M


4 kommentarer:

ENDENISE sa...

jobbigt läge, nu blev jag sugen på salami..!
Mysigt med snön och Milo! :D

sv: Haha ja jag såg det, dolt budskap kanske haha :D

Malin Brynolf Pedersen sa...

Hej snäckan! sååå härligt det ser ut! Jag är bara såå nyfiken på en sak dock och det är lite tönt men hur får du bilderna att sitta så tätt bredvid varandra.. asså dom som är vid sidan av varandra.. jag får alltid så stort mellanrum och det stör mig lite... du har jättefint upplägg som vanligt! och visst har Ilva de mest underbara barngrejorna! Hoppas allt är bra med er! kram

Sandra sa...

Oh vad härligt det er ut!:) Har vart jättedålig på att gå ut senaste tiden måste bli bättre på det!

Sv: Komiska är att jag ALDRIG lagar mat annars i princip:) Min sambo är den som står vid spisen men mat till Elton gör jag. Tar lite tid men då har man för ett tag framöver så är smidigt :)

My - Mamma till Alma sa...

sv: ja, det var verkligen jättemysigt :) enda kravet är väl att de ska ha läkt navel? Babysim ska de väga minst 4 kg också vet jag!