söndag 5 februari 2012

Super Bowl Sunday & Morbror Mickes Burger!

Godkväll kära läsare! Super Bowl Sunday it is! Usa- därkterna kläddes på, Jack Danielssåsen togs fram och vid spisen stod morbror Micke och stekte burgare för hela slanten. Mimmiburger i en av 90- talets bästa såpoperor, Tre kronor hade inte haft mycket att komma med en kväll som denna. Morbror Mickes burgare var något av det godaste på länge och vad passar bättre en söndagkväll än att bli hembjudna på middag och myskväll hos Ulrika och Micke? ;) Lillkillen som varit lite halvgnällig i stort sett hela dagen piggnade genast till när han fick syn på folket. Hemma i deras lägenhet fann han genast den gröna stora mattan som direkt blev en bra lekstation. Flygplansleken som Milo älskar startade lillkillen och Ulrika med för att så småningom övergå till att knapra mobiltelefoner! ;)





Medan det busades så stod grabbarna och fixade med burgarna i köket. Morbror Micke plattade till nötköttet, slängde på smakrika kryddor och en stund senare var de klara, kvällens utsökta burgare!




Jag och F passade efter maten på att snabbt köra iväg och fixa lite ärenden. En halvtimmes barnpassning blev det för middagsbjudarna och som vanligt är man lite smått nervös när man skall iväg en stund. För att roa lillen ifall det krisade gav jag dem tipset att ställa sig vid fönsterrutan och titta på bilarna, stänga av på på vattenkranen, tända och släcka i taket eller att göra titt-ut ett antal gånger. Dessa grejer vet jag nämligen funkar i alla lägen. Väl tillbaka på plats så satt lilleman fint i Ulrikas knä och endast smågnydde när han fick syn på oss. Någon vattenkran eller biltittning hade inte behövts och jag känner att jag snart måste börja släppa lite på nerverna. Jag är en nervös mamma men det blir bättre ju längre tiden går ;)!



En lyckad helg tar nu sitt avslut och i soffan slår vi oss ner till Wallander! Hoppas er helg varit bra och att ni sover gott inatt! 8 timmars sömn vore inte helt fel för denne mamma ;)

/ K & M

3 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Läste nu ditt efternamn och så kom jag ihåg att du skivit om nån Macs... Är det då fotografen Macs Moser? Är det din bror?

Johanna Trulsson sa...

Vi åt också hemmagjorda hamburgare i helgen.
Bättre helgmat är fan svårt att hitta :)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv; Nej, känner inte din bror. Men han mailade mig en gång och ville fotografera mig. Är ju en f.d glam modell =P