torsdag 23 februari 2012

På ankled i solen och legobitar stora som hus!

Det har varit fullt ös från att vi steg upp fram till nu. Idag var det föräldraträff på BVC som stod på to-do-listan och då jag och Milo var lite tidiga så passade vi på att leka med lego. Vilka bitar alltså. Legobitar stora som hus och superroliga tyckte Milo att dem var. Mjuka klossar i olika färger som var lätta att lyfta och bita i. Kanske något som skall skaffas till lillens lekrum framöver?




När klockan var tjugo minuter i 11 så undrade vi vart alla andra blivit av. Lustigt att det alltid är alla andra som är sena.. eller var det kanske vi som var sena? Japp, i ett litet rum satt hela gruppen med bebisarna och tydligen så skulle vi börjat redan kl 10. Jag var bombsäker på att det stod halv 11 på min lapp så de måste skrivit fel... En halvtimme var vi iallafall med och diskuterade med de andra. Bebisarna lekte i lekhagen och det var roligt att se hur stora alla blivit sedan sist. Vi tog en lång och härlig promenad i solskenet och Pildammsparken var vacker. Isen hade börjat tina och himmeln var klarblå. Härligt med lite vår i luften! Det måste se roligt ut när så många mammor går på ett ankled efter varandra med sina barnvagnar, haha. Men trevligt hade vi :)



Tvättat har vi också hunnit med idag liksom att handla, städa och prova lite ny mat till plutten! Jag dubbelkollade även tiden jag fått av BVC-sköterskan och denna gång var det inte jag som var förvirrad. De hade faktiskt skrivit fel tid ;). Nu kommer snart mormor och morfar förbi följt av Gudmor Tessie. Ha en toppendag allesammans!

/ K & M

Inga kommentarer: