tisdag 14 februari 2012

Bildmix från denna afton..

Med sig hem efter jobb hade F köpt en mycket vacker bukett med blommor. Jag älskar ju röda rosor och den dagen då vi blev tillsammans gav han mig en sådan, en röd fluffig ros. Själv hade jag fixat oxfilé med klyftpotatis, grönpepparssås/ beraneise och en fin sallad. Gott var det och sålänge vi åt satt lillen i sin barnstol och tittade på. Först fick han gröt och när han var mätt så gjorde han som han brukade, lutade sig tillbaka som en mätt och belåten liten prins. Men när vi väl började äta så sörplade han med munnen och dreglade som en fontän. Oxfilé till en bebis, skulle inte tro det va? ;)




Sedan ringde farfar och pratade med högtalare på. Som han snackade lille Milo. Han har börjat göra långa utlägg nu jämfört med vad han tidigare och det skall bli spännande att höra vilket som blir hans första ord.. skulle inte förvåna mig om det blir kaninen.

Våfflor bakades och jag överraskade min kära sambo med att piffa till dem med lite kärlek, jordgubbar och grädde. Ett perfekt avslut en kväll som denna! Hoppas ni alla haft en fin dag i kärlekens tecken! :)

/ K & M

3 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Så fina våfflor... Jag har inte orkat göra eller fixat något idag...kanske gör något extra för mannen till helgen istället =)

Anonym sa...

såg ju smaskigt ut med oxe!

Kristin Moser sa...

Inte helt fel med våfflor och en köttabit ;)